LIVE: Simple Plan si podruhé podmanili české publikum

Vydáno 04.09.2011 | autor: redakce

Po třech letech se českým fanouškům vrátila milovaná kanadská parta Simple Plan. Že zájem o jejich hudbu neupadá, potvrdila vyprodaná Incheba Arena, kde se návštěvníci poctivě potili až do posledního tónu.

LIVE: Simple Plan si podruhé podmanili české publikum LIVE: Simple Plan si podruhé podmanili české publikum

dsc_0002_simple_plan
SIMPLE PLAN
2. 9. 2011
Incheba Arena, Praha

Pro několik šťastlivců začal koncert už v odpoledních hodinách, kdy si Simple Plan na zvukovou zkoušku pozvali členy svého českého fanklubu. Ostatní smrtelníci si však museli počkat až do deváté večerní. Několika tisícový dav pod pódiem naladili čeští Imodium, kteří se setkali s velmi přívětivými reakcemi.

Pak už ale na pódium vlítli Simple Plan a předvedli přesně to, co se od nich očekávalo – fanouškovsky vděčnou show. Koncert odstartoval hit Shut Up! a teplota v hale se rázem zvedla o několik stupňů. Všichni přítomní nadšením křičeli a skákali a zpěvák Pierre Beauvier si je podmanil hned první českou větou „Dobrý večer, jak se máte?“ I když hned u první písně hrozilo, že koncert kvůli špatnému zvuku nebude stát za nic, zvukař se naštěstí rychle vzpamatoval a už při druhém songu Can´t Keep My Hands Of You z nového alba reputaci napravil.

dsc_0009_simple_planSimple Plan
neodehráli jen suchý koncert svých hitů, ale dokázali, že si občas rádi zaexperimentují. V songu Jump totiž zazněl i úryvek megahitu I Gotta Feeling od Black Eyed Peas, což fanoušci ocenili bouřlivým aplausem.

Simple Plan
i nadále pokračovali v krasojízdě, když zahráli singl z nové desky You Suck In Love. Přestože je deska Get Your Heart On! na trhu teprve pár týdnů, setkaly se i nové písně s obrovským úspěchem a dav poctivě odezpíval s kapelou každé slovo.

Bod navíc je nutné kapele připsat za to, že ačkoliv jsou na turné především proto, aby představili svoji novinku, nesnažili se přítomné zahltit pouze novými písněmi, ale jejich setlist byl skvěle vyvážený a dostalo se tak i na osvědčené staré pecky jako Thank You, Welcome To My Life nebo I´d Do Anything. Na rozdíl od ostatních koncertů tohoto turné zaznělo v Praze také Summer Paradise. Pierre zvládal mezi songy zdatně laškovat s publikem, na které se zodpovědně připravil a snažil se komunikovat i v češtině. Při slově „kočička“ dostal dámské osazenstvo do extáze, a když o českých dívkách prohlásil, že jsou zatraceně sexy, odměnily se mu téměř orgastickým ječením.

Překvapením pro přítomné byl jistě mashup cover Party Medley, v němž zazněly písně  Fuck You od Cee Lo Greena, Dynamite od Taio Cruz a Raise Your Glass od Pink. Následoval Jet Leg (původně duet s Natashou Bedingfield ) a hned poté nejspíš nejvíc očekávaná píseň z nové desky This Song Saved My Life, která je speciální tím, že její text v podstatě napsali sami fanoušci. Simple Plan chtěli udělat song „pro fanoušky od fanoušků“ a tak na Twitteru při psaní alba zveřejnili výzvu, aby jim jejich příznivci psali, jak se při jejich hudbě cítí. Z tisíců tweetů pak vznikl text k této písni.

dsc_0020_simple_planSimple Plan
po porci patnácti hitů opustili stage, aby se vzápětí za bouřlivých ovací vrátili na stage a odehráli přídavek, v němž zazněla další novinka Loser Of The Year, osvědčené I´m Just a Kid a Everytime a perfektní tečka na závěr – Perfect, kterou dav téměř celou odzpíval za Pierra a v předních řadách se nad hlavami přítomných objevila papírová srdce.

Jak už bylo řečeno v recenzi na jejich poslední album – které mimochodem naživo funguje daleko víc, než z přehrávače – Simple Plan mají jednoduchý plán, který funguje. Těžko říct, nakolik jde o promyšlený kalkul a nakolik to myslí vážně. Jak kapela sama říká, všechno dělá pro fanoušky a ti dostávají přesně to, po čem touží v all inclusive balení. Tak proč se na chvíli neoprostit od intelektuální pózy a nedopřát si trochu té „komerce“… V podání Simple Plan to stojí za to.

Fotoreport z koncertu si prohlédněte ZDE
.

text: Marta Pušová, foto: Vojta Florián