LIVE: Lamb zápasili se zvukem, koncert ale stál za to

Vydáno 06.02.2012 | autor: redakce

Pětiletá pauza Lamb jenom prospěla, Andy Barlow i Lou Rhodes měli hromadu času věnovat se svým vlastním projektům. Zatímco Lou vydala několik folkových alb, které naživo představila také na jednom z minulých ročníků trenčínského festivalu Pohoda, Andy se věnoval několika svým "alias" projektům a producentské činnosti. V roce 2009 se k sobě opět vrátili a o dva roky později vydali pátou řadovku 5.

LIVE: Lamb zápasili se zvukem, koncert ale stál za to LIVE: Lamb zápasili se zvukem, koncert ale stál za to

lamb_2
LAMB
4. 2. 2012
KC Vltavská, Praha

Ramona Flowers
byli přesně ten důvod, proč si nadávat, že jste přišli na koncert pozdě. Z celkem nepochopitelných důvodů mají na Facebookovém profilu jen pár set fanoušků, přitom se Praze představili víc než skvěle. Frontman trochu připomínal Brandona Flowerse a vůbec celá kapela působila jako o několik řádů chytřejší a promakanější The Killers. Andy z Lamb jim produkuje debutovou desku, která by měla vyjít ještě letos v létě. Proto se také stali hosty jejich evropského turné. NME je možná do horkých tipů tohoto roku nezařadilo, za mě mají všechny palce nahoře. Nejen kvůli správňáckýmu jménu, které si vypůjčili od hlavní hrdinky z komiksu o Scottu Pilgrimovi.

I když cena lístků byla docela vysoko, prostor byl skoro stejně za(pře)plněný jako před třemi lety v Lucerna Music Baru, kde odehráli první tuzemský koncert po návratu na hudební scénu.

První song Another Language provázely s úsměvem překonané trable se zvukem, s následující Little Things se už zvuk usadil. Lou Rhodes by určitě neškodilo přidat na hlasitosti.

V jednom rozhovoru se zpěvačka zmínila, že si Lamb nemohou dovolit při živém hraní absenci hitů, což potvrdili hned vzápětí. Těžko říct jak na vás, na mě Gabriel působí stejně jako krájení cibule. Slzy stihne vehnat do očí (jasně, nejspíš hlavně holkám) ještě před refrénem. Lou má křišťálový hlas, kterým dokáže ve vteřině utnout veškeré žvástání o nesmyslech.

lamb_1_andy O páté řadovce mluví Lamb jako o té nejklidnější, alespoň co se týče debat o jednotlivých podobách songů, 5 se zdá být oproti posledním nahrávkám víc v rovnováze s hlasem zpěvačky, který se v minulosti musel kolikrát "bránit" před Andyho drsnými samply. Každý z nich je živel, ale každý z nich na to jde jinak. Zatímco Andy hecuje lidi, nemá problém mezi ně s pusou od ucha k uchu klidně skočit (jako třeba loni na Pohodě), mlátí do bubnů a ohrožuje na životě všechny zapojené kabely kolem, éterická Lou Rhodes ho s úsměvem na rtech kočíruje.

Z nové desky zazněly ještě třeba Butterfly Effect, Wise Enough a She Walks. Ještě před přídavky přišel první singl nové desky Build A Fire, který na projekcích doprovázel jeho klip. Projekce doplňovaly všechny songy setu.

První přídavek odstartovala What Sound z jedenáct let starého stejnojmenného alba, obecenstvo se pak dočkalo ještě dalších třech. Po nich Andy nalákal plný sál na podpisovku u "merche" a šlo se domů. U šaten jste se ještě srazili se sympaťákama z Ramona Flowers, kteří rozdávali letáčky s infem o jejich kapele.

Text: Kateřina Nováková, foto: Martin Chochola

0,00