STREET BEAT FEST: MC PROS ON THE WATCH

Vydáno 30.12.2006 | autor: redakce

Lucerna Music Bar se 19.4. otřásal v základech pod tíhou beatů DE LA SOUL. Na Street Beat Festu se představil i Ohmega Watts s La Cédille a bylo pokřtěno CD United Grooves. Vše z nadhledu a s nadhledem sledoval náš hiphopový zpravodaj Marek Pros.

STREET BEAT FEST: MC PROS ON THE WATCH STREET BEAT FEST: MC PROS ON THE WATCH

STREET BEAT FEST (De La Soul, Ohmega Watts, La Cédille)
19.4. Lucerna Music Bar, Praha

Úvodní ročník klubového mini-festivalu představil nové tváře, zamíchal s žánry a roztančil celou Lucernu MB energickým koncertem De La Soul.

Volně se rozbíhající party příjemně startovali francouzští La Cédille, jejichž sympaticky líný mix jazzu, funku a hip-hopu lehce hledal cestu mezi spokojeně se usmívající publikum. Osmihlavý kolos šikovných muzikantů a průměrných MC´s neexperimentoval, přesto si z každého žánru dokázal vzít pro svoji hudbu nejvíce vyhovující ingredience, jenž nenásilně pospojoval v zajímavý produkt. Hodinový koncert sice Francouzi neutáhli, v sále přesto zanechali atmosféru plnou pohody a hlavně velkého očekávání.

Toho naplno využil Ohmega Watts, jehož producentské zručnosti již dříve ocenili například i Mr.Sruff nebo Greyboy. Téměř vyprodaný Music Bar si mohl nechat ukázkově předvést, jak se klonují styly. Hutné beaty změkčovala procítěná sóla v r´n´b intermezzech, popové melodie dodávaly trackům potřebnou lehkost a rap s oldschoolovým nádechem svižně proklouzával ze skladby na skladbu. Kolem jedenácté večerní se Ohmega poklonil a přenechal prkna hlavním tahounům, Long Islandské legendě De la Soul.

O jejich koncertu před dvěma lety ve vyprodané Malé sportovní hale se mezi zasvěcenými hovoří jako o nejpekelnější hiphopové akci v Čechách ever. Klubová sevřenost a přímý kontakt s rozběsněnými fanoušky však skupině na „nadrženosti“ neubraly a hned první gramofonové kroky zavalitého Pasemastera Mase rozduněly sál k ohluchnutí. Po nekonečném oddalování příchodu zbývajících členů, Posdnuose a Trugoye, začala show retro klasikou Me Myself And I z debutové desky 3 Feet High And Rising (1989). Té dobová kritika přisoudila pro svou mírumilovnost přízvisko „neo-hippie“. Květiny ve vlasech k vidění nebyly, zato časem prověřené klenoty typu All Good nebo Stakes Is High provoněly klub nesentimentální nostalgií po plodných létech devadesátých.

De La Soul, navzdory svému věku (průměr 36 let), založili koncert na SHOW. Klasické hecování publika - put your hands in the air – mnohdy působí z úst jiných umělců lacině, americké trio jím však nešermovalo nazdařbůh. Svérázná choreografie, absence hvězdných manýrů a nesmírná chuť bavit lidi lemovaly jako motto každý track. Povedený groovy večer zakončila „dela-volenka“, to když více než dvacet tancechtivých dam našlo uplatnění po boku New Yorských legend přímo na pódiu. Inu, proti gustu…

Poznámka pro ty, kteří i podruhé propásli koncertní lavinu De La Soul: Nezoufejte, Pasemaster, Posdnuos a Trugoy slíbili za přítomnosti necelé tisícovky fanoušků, že se do Prahy ještě vrátí.
Příště tedy účast povinná!

Peace
MP.

A poznámka směrem ke všem, kteří sice ctí, že co je psáno, to je dáno, ale tomu, co nevidíš, nevěř: již zítra se můžete těšit na výběr z obsáhlé série fotografií z recenzované akce, přímo od šéfa Chemika, který vše podstatné dokumentoval z bezprostřední blízkosti (a to včetně zmíněných vlnících se hiphopových slečen v závěru setu DeLas.. vyčkejte!)

0,00