RECENZE: Usnuli Garbage v devadesátých letech?

Vydáno 17.05.2012 | autor: redakce

Garbage vydali po dlouhých sedmi letech album Not Your Kind Of People. Má tahle devadesátková kapela ještě nárok vydobýt si své místo v hitparádě, nebo se má raději zmačkat a vyhodit se do garbage binu?

RECENZE: Usnuli Garbage v devadesátých letech? RECENZE: Usnuli Garbage v devadesátých letech?

kopie - garbage_std_finalGARBAGE
Not Your Kind Of People
Universal
11 trax

Garbage se probudili z hybernace, vydali sérii obligátních prohlášení o tom, že se nikdy nerozpadli, že měli pouze kreativní přestávku a jak jsou pořád skvělá parta, a když se dostatečně poplácali po ramenou, vypustili na trh svou pátou řadovou desku. Vzhledem k rozporům s major labelem, který je podle svých vlastních slov začal „dusit“, vyšla deska Not Your Kind Of People pod vlastním nově vzniklým vydavatelstvím Stunvolume.

Než se Garbage ponořili do sedmiletého spánku, patřili mezi trend-settery v žánru elektro-rock. Na novince se svého domácího hřiště stále drží, a nepouští se (naštěstí) do větších stylových experimentů. Garbage jakoby se rozhodli udělat best of desku ze svého vlastního žánru.

Not Your Kind Of People
se dá nejvíce přirovnat k prvním dvěma nahrávkám skupiny a snaží se navázat na úspěch debutu Garbage.. Dává to najevo hned v řízném otvíráku Automatic Systematic Habit, který je čistou esencí hudební energie skupiny. Man On A Wire, i první singl - kytarovka s názvem Blood For Poppies, vám také připomenou zlatou éru kapely, a zpěvačka Shirley Manson skvělými vokály potvrzuje svou pozici ultimátní frontwoman. Control i Not Your Kind Of People jsou zase pomalé balady, ačkoliv právě titulní skladba se až příliš křečovitě drží stylu devadesátých let a právě na titul nemá hitový potenciál. I Hate Love pro změnu potěší příznivce elektro tváře Garbage.

Skupina se tedy vrátila s našlápnutým tracklistem, i když stále trochu přešlapuje na místě a drží se svých vyjetých kolejí. Což nemusí být na škodu, vydat hit jedné sezóny by se po tak dlouhé době odmlky nemuselo vyplatit. Vzhledem k tomu, že se chystá další plánovaný comeback No Doubt, Shirley ani tentokrát neunikne srovnání s další výraznou vůdkyní kapely Gwen Stefani, a uvidíme, která kapela pomyslný souboj vyhraje. A ačkoliv Garbage momentálně neudávají trendy pro nadcházející sezónu, deska Not Your Kind Of People je příjemným zpestřením mezi hudebními experimenty, kterými nás v poslední době krmí ostatní interpreti (dosaď libovolnou desku, která vyšla v roce 2012). Pokud si chcete zavzpomínat na letopočty začínající s jedničkou na začátku, jen s modernějším zvukem, Garbage jsou správná volba.

BEST TRAX: Automatic Systematic Habit, Blood For Poppies , Man On A Wire
ZKUS TAKY: Garbage: Garbage, David Bowie: Tonight, No Doubt: Rock Steady

text: Tereza Vavroušková, foto: archiv