RECENZE: Slash má pod cylindrem pořád skvělé nápady

Vydáno 20.05.2012 | autor: redakce

Na rozdíl od eponymního debutu plného hostů si tentokrát Slash vystačil jen se zpěvákem a textařem Mylesem Kennedym, který na jeho první sólovce zpíval pecku Starlight. Autorská dvojice k sobě přivzala basáka Toda Kernze a bubeníka Brenta Fitze (na společném turné skupinu nazvali The Conspirators) a natočili album, které dokazuje, že jeho hlavní protagonista stále pod cylindrem nosí spoustu skvělých nápadů.

RECENZE: Slash má pod cylindrem pořád skvělé nápady RECENZE: Slash má pod cylindrem pořád skvělé nápady

slash apokalyptikSLASH
APOCALYPTIC LOVE

Roadrunner / Supraphon
13 trax

Pokud jste příznivci nekomplikovaného energického rocku s přímočarými texty, chytlavými riffy a kousavými kytarovými sóly, neměla by vás Slashova druhá sólová deska zklamat. Prostě rychlé odklepnutí paliček a jedem! Už úvodní titulní skladba napovídá, že s Kennedym to byla trefa do čeného, a vůbec nevadí, že v některých písních (One Last Thrill, Hard & Fast) připomíná Davida Coverdala z jeho působení v Deep Purple. Je přece jasné, že v tomhle žánru už nic nebude stoprocentně původní. V rockové muzice buďme vděčni za to, když interpret zachová určitou osobitost a jeho umění příliš nesklouzne k hloupé exhibici. Tahle hra má jasná pravidla a Slash moc dobře ví, že jejich dodržování neznamená, že by se posluchač nebavil.

Že umí napsat hit s lehce rozpoznatelným zvukem jeho Les Paula, který skousnou i mainstreamová rádia, dokázal Slash už s Guns N' Roses. Tentokrát s pomocí Kennedyho vyprodukoval píseň No More Heroes, která i přes trochu syrový zvuk může zaujmout i příznivce pop rocku.

Apocalyptic Love ale není jenom rock'n'roll. Trochu bluesového zabarvení nabídne We Will Roam a potřebné zklidnění vybrnkávačka v úvodu písně Anastasia, která přejde v bigbít jako řemen. Takže opravdovým rockovým ploužákem je až Not for Me. Tahle skladba stejně jako druhá pomalá píseň Far And Away stojí (a nepadá) na vokálních schopnostech Kennedyho.Je slyšet, že Slash a spol. se s tím moc nemazlili. Svůj rock v podstatě naživo narvali do analogu a natočili příjemně nostalgickou dupárnu. Zdá se, že není nic jednoduššího. Člověk by řekl, že stačí vzít dobrého zpěváka, zručného instrumentalistu, přidat spolehlivou rytmiku a musí vzniknout parádní deska. Ale není tomu tak. Stejně jako jedenáct skvělých fotbalistů automaticky netvoří neporazitelný tým. Ještě k tomu musíte mít nadhodnotu, jakou představuje Slash. Ten už dávno není jen zábavnou přiopilou figurkou s cigaretou a lahví Jack Daniel's v ruce, ale především respektovaným muzikantem a rockovou jistotou. Apocalyptic Love je toho důkazem.

BEST TRAX:
One Last Thrill, No More Heroes, Anastasia
ZKUS TAKY: Lenny Kravitz Black and White America, Joe Bonamassa Driving Towards the Daylight, Paul Gilbert Fuzz Universe