LIVE: Ozzy Osbourne & Friends důstojně nahradili Black Sabbath

Vydáno 07.06.2012 | autor: redakce

6.6., ještě jedna šestka navíc a pomyslný svátek všech heavy metalistů by se zhmotnil v pražské O2 Aréně, kde v tento den měla vystoupit ve své nejslavnější sestavě znovuzrozená metalová legenda Black Sabath. Nedávno však všechny fanoušky této formace ohromila zpráva o vážném zdravotním stavu kytaristy Tony Iommiho, bez kterého kapela nechtěla vystoupit. Aby však Sabati nezklamali své věrné, rozhodli se vyslat jako kompenzaci, svého prince temnot Ozzyho Osbournea a jeho projekt Ozzy and Friends.

LIVE: Ozzy Osbourne & Friends důstojně nahradili Black Sabbath LIVE: Ozzy Osbourne & Friends důstojně nahradili Black Sabbath

SAND1073OZZY OSBOURNE & FRIENDS
O2 ARENA, PRAHA
6. 6. 2012

A když „Ozzy a přátelé“, tak přátelé spoluhráči. Jako předkapela se představila formace Black Label Society pod taktovkou bývalého kytaristy Ozzyho doprovodné kapely Zakka Wylda. Lepší úvod si snad ani sami fanoušci nemohli přát. Zakkovo hrábnutí do strun rozdunělo celou O2 arénu a rozpumpovalo nedočkavé publikum. Wyldovi spoluhráči kolem něj řádili jak čerti z krabičky a když ke konci jejich setu Zakk na podiu osiřel a spustil své kytarové sólo, všem přítomným vyznavačům metalu musela v tu chvíli v uších znít rajská hudba. A těm ostatním tak nějak došlo, že Zakk Wylde je přece jenom lepší kytarista než frontman. Po čtyřiceti minutovém setu se kapela Black Label Society velmi vřele rozloučila aby přenechala místo hlavní hvězdě večera.

SAND1136 SAND1170

Velice povedené intro sestříhané z největších hitů Black Sabath a Ozzyho sólové kariéry jakoby naznačovalo, co nás v ten večer vlastně čeká. Po slibném intru hala ztemněla a na pódiu se objevil menší nenápadný muž v černém, nenápadný však jen do té doby než se reflektory opět rozsvítili a a halou se rozneslo: „Are you going fuckin’ crazy?!“Raketový nástup Ozzyho Osbournea a jeho spoluhráčů ukázal, kdo tady bude pánem večera. Pro ty, kdo netrpělivě očekávali, že budou celý večer znít Ozzyho nejznámější songy, přišlo menší zklamání.

SAND0908První část setlistu byla poskládána výhradně ze starších věcí Ozzyho sólové tvorby (Mr. Crawley, Suicide Solution, Killer of Giants). Ozzy si samozřejmě neodpustil svou kbelíkovou water show a spolu s vodním dělem, které měl po celý čas koncertu k dispozici, skrápěl rozvášněný dav v prvních řadách i sebe. Po dech beroucím Rat Salad a bubenickém sólu Tommy Clufetose, se na pódiu objevil další z Ozzyho přátel, jeho spoluhráč z Black Sabbath, baskytarista  Geezer Butler.

Následovala série hitů Black Sabath (Iron Man, War Pigs, N.I.B.), která díky fantastickému výkonu Geezera Butlera dosáhla téměř své autentičnosti. Na závěr vystoupení se na pódiu znovu objevil Zakk Wylde, aby spolu s Ozzym zavzpomínali na hity z dob, kdy byl Zakk Ozzyho dvorním kytaristou (Crazy Train, I Don´t wana change the world, Mama, I´m coming home). Rozloučení písní Paranaoid, Ozzyho požehnání "God bless you all, good night!" a byl konec.

Ozzy Osbourne určitě nepatří do starého železa. Pokud u sebe bude mít kvalitní muzikanty, bude mít stále co nabídnout.

text: Denisa Rolná, foto: Karel Šanda

0,00