LIVE: Fatboy Slim na Open Air Festivalu ovládal dav hravě jednou rukou

Vydáno 11.08.2012 | autor: redakce

Třetí ročník Open Air Festivalu v Panenském Týnci je v plném proudu. Pátečnímu line-upu vévodil Gorillaz Sound System a Fatboy Slim, za pozornost ale stály i české kapely.

LIVE: Fatboy Slim na Open Air Festivalu ovládal dav hravě jednou rukou LIVE: Fatboy Slim na Open Air Festivalu ovládal dav hravě jednou rukou

tomPáteční odpoledne na Open Air Festivalu začalo pozvolna. Jednu z hlavních stagí otevřel písničkář Xindl X, kterého následoval souputník Tomáš Klus. Ačkoliv do té doby vypadal areál podezřele prázdně, Klus si dokázal vyžádat pozornost přítomných a zanedlouho pod jeho pódiem stál obrovský dav. O něco živější show nabízela vedlejší hlavní stage, kde svoje divoké vystoupení rozjeli Skyline.

Funkoví fajnšmekři mohli být spokojení - ačkoliv časté koncerty Monkey Business na festivalech jsou si hodně podobné, jejich show obvykle stojí za to. A také jejich modely - mužské osazenstvo kapely zvolilo pro tuto sezónu krátké džínové sukně! Většina z nich k nim zvolila decentní bílé punčocháče, ale Matěj Ruppert se toho nebál a šel pěkně "naholo", těžko říct, jaký požitek z toho měli lidé v prvních řadách při jeho častných roznožkách. V řadách Monkeys byla opět zpěvačka Tereza Černochová - řekla bych, že ještě víc než pěveckým výkonem šokovala oranžovou rtěnkou v odstínu reflexní vesty.

Po osmé hodině patřil prostor Support Lesbiens a poté už na programu zbývaly především headlineři. Tech-houseový set Booka Shade nebyl zrovna šálkem mé kávy, o to víc jsem se těšila na Gorillaz Sound System. Animované postavičky zná dnes už téměř každý, kdo však čekal, že je Damon Albarn nechal ožít, spletl se. Na pódiu se objevila skupina muzikantů, kteří s podobou postaviček neměli vůbec nic společného. Osvědčené hity fungovaly, žádný velký třesk se ale bohužel nekonal.

lidiVětšina návštěvníků ale už byla natěšená na hlavní hvězdu, legendu britské taneční scény Fatboye Slima. Ten svůj set zahájil vtipně peckou od Gorillaz, takže své příznivce na okamžik zmátl, brzy se ale chytili. Tím ale sranda v podstatě skončila. Fatboy pustil do lidí své slavné pecky, dav ovládal dokonale jednou rukou a za gramofony řádil stále jako zamlada. I tak tomu ale něco chybělo. Co naplat, Norman Cook byl na vrcholu slávy v devadesátkách, ale od té doby už uplynula pěkná řádka let...

Za pozornost stály i menší stage. Zatímco na Redbull Tour Busu otvíral odpolední program NiceLand, který přijel sólo, jelikož jeho bubeník byl toho času se svojí domovskou kapelou Rara Avis na Slovensku, na MF Dnes Stage s ním sváděli boj o fanoušky spřátelení A Banquet. Tyto stage nabídly ještě například Lus3, Lety Mimo nebo DJskou show Hiffy & Jacob, což jsou kluci ze Skyline.

Kdo se chtěl bavit až do rána, mohl zavítat do jednoho z mnohých DJských stanů, nebo se jít vyspat na sobotní program, čítající nabídne například skotskou písničkářku Amy Macdonald nebo Mando Diao.

text: map, foto: openairfestival.cz

0,00