LIVE: Závěrečný Back to School v Praze déšť nezkazil

Vydáno 05.10.2012 | autor: redakce

Putovní festival T-Music Back to School ukončil svou štaci po univerzitních městech České republiky v jejím hlavním městě. Větru a dešti se sice nikomu poručit nepodařilo, pětice vystupujících ve složení Vypsaná fiXa, Mandrage, Eddie Stoilow, Cocotte Minute a Tleskač ale návštěvníky obšťastnila i přes pochmurné počasí.

LIVE: Závěrečný Back to School v Praze déšť nezkazil LIVE: Závěrečný Back to School v Praze déšť nezkazil

bts2Akce jako je t-music Back to School, tedy akce, které jsou zadarmo, se vyznačují jednou věcí - neskutečným množstvím lidí. Všude kilometrové fronty, neustále o někoho zakopáváte a u pódia se na vás pořád někdo lepí. Výjimkou neměla být ani Praha, kde je koncentrace lidí a studentů, pro něž byla tahle akce primárně určena, největší. Ze začátku to na vše výše zmíněné doopravdy vypadalo, pak ale proudící davy kvůli dešti lehce prořídly. Ale popořádku.

Podívejte se na fotky z pražského Back to School

Brzské odpoledne, kdy bylo počasí ještě přijatelné, patřil "skapele" Tleskač. Návštěvníků přibývalo, spíše než plzeňský ska orchestr je ale zajímalo prostředí areálu, především tedy dostatečný přísun potravin a tekutin. Sem tam sice někdo na Tleskači zakroutil boky, ta pravá šťáva ale chyběla.

Uprostřed vystoupení druhého bandu Eddie Stoilow přišel všemi obávaný déšť. A že to nebylo jen pár kapiček, dokázalo množství lidí, které z Výstaviště okamžitě odešlo/odjelo/utelko. Několik nadšenců se běželo ukrýt pod stany, ale byli i tací, kteří aktivně zůstali u stage. Eddie Stoilow dostávají palec nahoru, jelikož svůj set odehráli i za lijáku a nerozhodila je ani skutečnost, že jim půlka obecenstva zdrhla.

Jestli se někdo na mainstreamovou párty tohoto typu nehodí, jsou to Cocotte Minute. Jejich vystoupení je vhodné spíš pro nějaký menší zakouřený klub než na Back to School. A o chytrosti textech typu "Moje holka má novou holku" by se taky dalo polemizovat. Letošní výběr kapel celkově nebyl právě šťastný, akcím podobného typu by mnohem víc slušely známější a profláklejší tváře než jsou Tleskač, Eddie Stoilow nebo Cocotte Minute. Dojem naštěstí vylepšily poslední dvě kapely.

Mandrage jsou sice jedna z komerčně nejúspěšnějších kapel současnosti, a přestože svou muzikou nepřinášejí nic nového, na pódiu to rozjet umí. A umí to i s fanoušky, kteří na hity jako Františkovy lázně, Šrouby a matice nebo Mechanik pařili jako o život. Když k tomu přidáte fakt, že pánové z Mandrage vypadají k světu a v černo-červených kompletech jim to moc sluší, je všechno ideální. Navíc "mendriž" konečně obnovili setlist a zahráli i méně známé písně z poslední desky Moje krevní skupina.

bts3Závěr večera patřil pardubické čtyřce Vypsaná fiXa. Ta má rok venku skvělou desku Detaily, na koncertech z ní ale bohužel hraje jen minimum songů. Parta okolo Márdiho stále sází na osvědčené hity jako Ledňáčci, 1982, které jsou jednou za čas fajn, ale pokud fiXu vidíte na koncertech častěji, začínáte se pekelně nudit. A to je ohromná škoda. Na rozdíl od mnoha kapel je však vidět, že je hraní stále baví a dávají do něj všechno.

Ani v Praze nechyběl doprovodný program v podobě t-music Academy Ateliéru, kde mohli všichni získat během chvilky "akademický titul" a nebo zdokonalit své výtvarné schopnosti. Mnoho návštěvníků navštívilo i atrakce na Výstavišti, takže kromě stánkařů v areálu se z vyšších tržeb mohli radovat i kolotočáři.

t-music Back to School se s námi pro letošní akademický rok rozloučil a můžeme se začít těšit, co organizátoři vymyslí pro příští rok. A doufat, že počasí tentokrát nezazlobí.

text: Barbora Turková, foto: Lukáš Loužecký

0,00