LIVE: Chaka Khan rozkřičela všechny ženy v Bratislavě

Vydáno 11.10.2012 | autor: Daniel Maršalík

Chaka Khan poprvé ve své kariéře vystoupila v Bratislavě. Zahrála všechny důležité hity a nešetřila svým vysoce posazeným hlasem. Do Hant arény přilákala i množství mladých posluchačů, kteří nemohli zažít 80. léta, jež byla pro Američanku nejplodnější.

LIVE: Chaka Khan rozkřičela všechny ženy v Bratislavě LIVE: Chaka Khan rozkřičela všechny ženy v Bratislavě

chaka_khan_01CHAKA KHAN
Hant Aréna, Bratislava
10. 10. 2012

Funkové akci roku, prvnímu koncertu Chaky Khan na Slovensku, předcházelo vystoupení domácích Funk Unit, kde se sešli tamní muzikantské osobnosti jako bubeník Martin Valihora, kytarista Michal Bugala nebo zpěvák a hráč na dechové nástroje Ivan Vereš. Kapela se předvedla ve velkém stylu, všichni instrumentalisté se s vědomím, že je slyší samotná královna funku, opravdu snažili. Celkový pozitivní dojem zkazil zvukař, který do publika nepustil sound baskytary, v této hudbě zcela zásadní nástroj. Tristní byl i pěvecký výkon Ivana Vereše. Za rádoby anglické frázování ve slovenském textu by se měl dobrovolně vzdát přezdívky "King". U mikrofonu tak spravovaly dojem střídající se vokalistky. Monika Bagárová a Anita Soul představily vlastní tvorbu, Svetlana Rymarenko si zase troufla na šlágry typu Respect Arethy Franklin.

Po přestavbě pódia se žezla ujala Chaka Khan a začala hitovkou I Feel For You, která do sportovní haly natáhl tisíce diváků čekajících v útrobách stadiónu a kouřících venku na ulici. Američanka mnohé překvapila svou vizáží - nyní je o polovinu štíhlejší než před pěti lety a na pohled omládla. Možná i proto si na druhou polovinu show dovolila vzít sexy kostým, jemuž dominovaly síťované punčocháče. A i když vypadala skvěle, stále se usmívala a vlastně spolu s kapelou předváděla, co se od ní očekávalo, byla z ní cítit únava. Bohužel ještě unavenější bylo publikum, které na tento soulový svátek reagovalo poměrně chladně. Až v závěru, když se rozezněly první tóny I'm Every Woman, se probudily snad všechny ženy v sále a konečně sborově zpívaly. Náhodný kolemjdoucí mohl získat dojem, že se ocitl na kurzu utužování ženské emancipace.

chaka_khan_02chaka_khan_06

Přestože se v Pasienkách nerozpoutalo očekávané funkové peklo, skuteční fanoušci si Chaku užili. Zpěvačka svůj pověstný "mečák" nešetřila a muselo ji být slyšet daleko za Bratislavou. Kromě již zmíněných hitů sklidila velký ohlas pohodová Sweet Thing nebo discofunková Ain't Nobody, která byla v podstatě i jakýmsi polovičním přídavkem. Lidé z koncertu odcházely s pocitem, že za své peníze dostali přesně to, co si zaplatili, ale ani trochu navíc.

Ta trocha navíc přišla až na afterparty v klubu Loft, kde si zajamovali muzikanti Chaky Khan s hudebníky kolem organizátora akce Martina Valihory. Ten svým výkonem dokázal, že patří mezi bubenickou špičku a pro příchozí muselo být požitkem sledovat tyto jazzmany v akci. Vždyť v improvizaci je největší půvab všech žánrů vycházejících z muziky, kterou jsme ten večer slyšeli.

chaka_khan_03chaka_khan_07

text: Daniel Maršalík, foto: Zdenko Hanout

0,00