Vydáno 03.11.2012 | autor: redakce
Po nezvykle krátkém changeoveru na pódium naběhli bez většího zdržování Keane. Pán za zvukovým pultem šteloval a šteloval a už během první písně to čtveřici začalo docela hezky hrát. Tedy jen v některých místech na place, ale o tom už řeč byla. Jejich set těžko segmentovat a hodnotit po jednotlivých kusech. Tvorba Keane nevykazuje žádné známky výletů jinam, než do příjemného kytarového britpopu v moderním hávu. S klavírem místo kytar, samozřejmě. Hodinu a půl trvající set mohl být o dva tři songy kratší - přece jen je to pořád trochu stejná písnička. To nakonec nevadí, dokud je to příjemné - a tihle Britové příjemní jsou. Tedy kromě momentů, kdy se Tom Chaplin pohybuje na hranici svých pěveckých možností, začne svůj zpěv hodně tlačit a mečet ještě o něco víc než normálně. Na stupnici nudy (od nuly do jedné) tak Keane dostávají slušných 0,2 NJP (jednotka NJP měřící úroveň nudy znamená Nuda Jak Prodigy na RfP).
Z celého setu vystupovaly dva skvělé momenty - těmi byly, ne zcela překvapivě, Perfect Symmetry a Somewhere Only We Know, jejíž refrény Tom Chaplin nechal částečně odzpívat poměrně slušně zaplněnou Lucernu. Věřím, že když zpěvák chválil české publikum, myslel to upřímně. Obecenstvo, které včera dorazilo do Lucerny, se opravdu ukázalo být velmi vděčným. Ovšem, když chválil české publikum, trochu se přepočítal. Zcela bez nadsázky - v místě, kde jsem celý koncert stál, bych česky mluvící spoluobčany kolem sebe spočítal na prstech jedné ruky. Nemá smysl žehrat na Čechy, ale není uplně nejlepší vizitka, že na ty z lepších pražských koncertů chodí z valné většiny cizinci. Nicméně tito cizinci ve směsi s těmi češtinou hovořícími vytvořili energické publikum, které si rádo zazpívalo a rádo zatleskalo povednému koncertu. Pokud se ještě někdy vrátí, zkuste to nepropásnout. Stojí to za to.
text: Martyn Starý, foto: PetrKlapper.com
0,00
čtenáři
hlasuj