RECENZE: Christina Aguilera jako květinka chřadne a uvadá

Vydáno 14.11.2012 | autor: redakce

O Christině Aguileře se v poslední době mluvilo spíš v souvislosti s jejími kily, s propadákem muzikálu Burlesque, v němž si zahrála hlavní roli, nebo jako o porotkyni v americké verzi soutěže Hlas. Popová diva však zpívat nezapomněla. Po dvou letech vydává album Lotus, na němž se pokouší napravit škodu, kterou napáchala na předchozím Bionic. Daří se jí to jen částečně.

RECENZE: Christina Aguilera jako květinka chřadne a uvadá RECENZE: Christina Aguilera jako květinka chřadne a uvadá

christina_aguilera_lotus_coverCHRISTINA AGUILERA
Lotus
Sony
13 trax / 47:29

Nahrávkou Bionic si Xtina do své diskografie hodila pořádný šrapnel. Hra na děvku bavila pouze ji samotnou, stejně jako songy o ranním sexu. U fandů i kritiků album propadlo. Lotus má prý být svědkem zrodu nové Aguilery, dávající přednost umělecké hodnotě a ne prodejnosti, nebo přednost kvalitě nad kvantitou. No, Aguilera měla vždycky smysl pro humor.

Novinka jasně udává směr, jakým se zpěvačka v budoucnu hodlá ubírat. Jsou to klasické rádiovky, moderní taneční pecky ala Rihanna nebo Jennifer Lopez. Tupé diskotékové beaty se dvěma rytmickými obměnami totiž dnes frčí, takže se Aguilera vlastně řídí stávajícím trendem. Smiřme se zkrátka s tím, že se svým hlasem nenakládá tak, jak by si zasloužil  - toť základní předpoklad pro to, aby se Lotus ve vašem přehrávači vůbec ohřálo.

Naštěstí ne všechny "tucárny", které Christina servíruje, patří do odpadu. Kolikrát si v nich dokáže najít rozvernou polohu, jindy zase zapůsobí chytlavostí refrénu. Třeba alespoň takové Around The World nebo Circles pozbývají stokrát omletého stupňovaného vyvrcholení refrénu. Velmi zdařile dopadla i rozpustilá Red Hot Kinda Love, již byste k hlasově silné blondýnce sotva přiřadili. Pochvalu zaslouží také lehce tajemné Intro, které ale vzápětí zabije navazující Army Of Me s tak primitivní melodií, za níž by se styděli i DJ Bobo s S Club 7 dohromady.

Jednatřicetiletá mamina zařadila na album poměrně značné množství balad, aby se mohla vyžít v hlasových exhibicích. Mezi světové interprety se v poslední době vžila myšlenka, že pokud není pomalá skladba honosná, vznešená či pompézní, nemá šanci na přežití. Zlomyslný červ tento názor implantoval také Aguileře hned ve čtyřech z pěti songů. Přitom jen klavírem doprovázená Blank Page dokazuje pravý opak - emoce prýštící z této písně vrací zpěvačce trofej v kategorii Jak nejrychleji dojmout posluchače.

Za pozornost stojí i deluxe edice. Disponuje totiž skvěle přidrzlou Shut Up, a přiznejme si - kdo občas netoužil někomu říct, ať zkrátka zavře klapačku? Kvůli vzpomínce na někdejší podobně střiženou Bobblehead je třeba překousnout další dvě halové baladičky a splácaný remix, ale co by člověk pro jednu naštvanou písničku neudělal.

Lotus je dle slov autorky květina, která přežije i v drsných podmínkách a pořád se jí dobře vede. Sebevědomé tvrzení, jež není v případě této novinky úplně na místě. Placka je poslouchatelná, což v případě majitelky jednoho z vůbec nejlepších hlasů rozhodně neznamená pochvalu. Ať se Christině snažíme sebevíc cokoliv prominout a najít malou skulinku, jak si ji zase oblíbit, deskou Lotus nám tio příliš neulehčuje.

BEST TRAX: Red Hot Kinda Love, Blank Page, Around The World
ZKUS TAKY: Rihanna - Talk Talk Talk, Jennifer Lopez - Love, Nicole Scherzinger - Killer Love

text: Kristina Bílá