LIVE: The Rasmus v Meet Factory zalapali po dechu

Vydáno 30.11.2012 | autor: redakce

The Rasmus vystoupili již popáté v České republice. Své odrostlé fanouškovské základně v Meet Factory ukázali, že i přes kritiku, jež se snesla na jejich poslední studiové počiny, stále nepatří do starého železa.

LIVE: The Rasmus v Meet Factory zalapali po dechu LIVE: The Rasmus v Meet Factory zalapali po dechu

02dsc_1545THE RASMUS, THE DIRTY YOUTH
MeetFactory, Praha
29. 11. 2012

Před sedmou hodinou už byla před pražským MeetFactory slušná fronta lidí, kterým nevadilo na finskou rockovou kapelu čekat v zimě, dešti a k tomu pod okapem. Nejprve však na pódiu zařádili britští The Dirty Youth. Kapela s "růžovkou" (chápej: zpěvačkou s růžovým přelivem) v čele to pořádně rozbalila a ukázala, že i dnes ještě mladá krev umí tvořit ten pravý kytarový sexy rock. Pár songů předkapely ala Paramore a na podiu už se začala chystat aparatura severských hvězd.

Světlo, hudba, akce! Čtyři finové v akci a to hned s hitovkou First Day of My Life. Jelikož si The Rasmus posledníma dvěma alby svou fanouškovskou základnu příliš neposílili, nebyla v MeetFactory převaha ječících puberťaček, ale skalních fanoušků čtveřice. Ti ovládali texty všech písní, což se hochům na pódiu evidentně líbilo.

04dsc_154906dsc_1536

Za celý koncert zaznělo jen minimum písní z nového alba doplněného rádoby "elektro" efekty a The Rasmus předvedli svou starou klasickou rockovou show. Přesto nechyběli dvě nedávno "oklipované" I'm A Mess a Stranger z nového eponymního alba. Les rukou se však zvednul až během největších hitů, jichž bylo v setlistu plno. No Fear, Guilty, In The Shadows i stará pecka F-f-f-falling.

05dsc_1561Zhruba v polovině vystoupení pak skupina vystřídala elektrické nástroje za trochu akustiky. V komorní atmosféře na čtyřech barových stoličkách zahráli krátký set akusticky upravených písní a dali tak všem přítomným možnost si na chvíli oddechnout. Následoval rozeskákaný nářez ve jménu elektrické kytary a bicích a přídavek v podobě tří hitů, které s Laurim zpíval opět celý klub. Na závěr se po sté srdceryvně rozloučit, poděkovat a rozházet suvenýry.

Pro někoho to mohl být podprůměrný koncert uječeného Lauriho a spol. Pro jiného večer s průřezem největších hitů z dílny The Rasmus okořeněného kapkou nostalgie. The Rasmus se očividně snažili dokázat, že to naživo stále umějí rozbalit a dařilo se jim to vcelku obstojně. Přinejmenším mnohem lépe než při poslední návštěvě Prahy před třemi lety na Folimance.

text a foto: Barbora Částová

0,00