RECENZE: Papa Roach hlásí úspěšné připojení

Vydáno 06.12.2012 | autor: redakce

Kalifornští rockeři patří v porovnání s veterány typu ZZ Top či Aerosmith stále mezi ty novější a mladší kapely. Na rozdíl od nich mají Papa Roach výrazně kratší prodlevy mezi vydáváním CD, společné pak to, že v souvislosti s jejich tvorbou se často ozývá, že zenit už mají za sebou. Potvrdí The Connection tuto teorii, nebo ji naopak postaví na hlavu? Pravda je někde uprostřed.

RECENZE: Papa Roach hlásí úspěšné připojení RECENZE: Papa Roach hlásí úspěšné připojení

paparoach_theconnectionPAPA ROACH
The Connection
EMI
13 trax / 44:22

Zpěvák Jacoby Shaddix popsal album jako "znovuobjevení základních prvků Papa Roach". Takže onen otřepaný návrat ke kořenům? Ne v pravém slova smyslu. Pokud čekáte další Infest, budete zklamáni. Jestli jste však zůstali Papa Roach věrni od přelomového alba z roku 2000 i přes změny image a postupný hudební vývoj a odklon od nu-metalu až do dnešních dnů, přijdete si na své. A to hned ve Still Swingin', která navazuje na nevýrazné intro. Tento track však padesátivteřinové čekání bohatě vynahradí. Ne náhodou padla volba na první singl zrovna na tuto píseň.

Jejich aktuální model je nu-metalem pouze ovanut. Paradoxně navzdory tomu lze najít v některých skladbách podobnosts jinými (bývalými?) reprezentanty tototo žánru. Silence Is The Enemy naznačuje, jak by mohli znít Linkin Park, kdyby přitvrdili. Walking Dead by bez problémů zapadla do repertoáru P.O.D. Flirtovánís elektronikou zase evokuje zatím poslední dubstepové CD Korn. Ano, k mixu rocku, rapu, metalu a nu-metalu přibyl další prvek. Ovšem jen v malé míře. Rozhodně na fanoušky nečeká takový šok, jaký přichystali právě Korn se svou The Path of Totality.

Chytlavé melodie si tato čtveřice může nechat patentovat. Občas by sice neškodilo, kdyby Jacoby Shaddix se svými kumpány v zádech sešlápl plyn až na podlahu, ale období, kdy šli do všeho naplno a bez kompromisů, už je zřejmě pryč. Pánové jedou sice po jiné koleji než před lety, ale v porovnání třeba s Linkin Park aspoň drží směr. Pokud jste nevystoupili na předchozích zastávkách, můžete se nechat bez obav vézt i dál.

Ačkoli na deset let starý vrchol Lovehatetragedy nedosahuje, i tak je The Connection dobré album. Zároveň se sluší přiznat Papa Roach k dobru, že i lehký nadprůměr v jejich podání představuje laťku, kterou řada jiných skupin nepřeskočí ani ve své nejlepší formě.

Bonusová edice nabízí navíc dvě skladby. Kdyby What's Left Of Me a 9th Life obsahovala už základní verze (třeba na úkor Before I Die a As Far As I Remember), mohlo být výsledné hodnocení ještě vyšší.

BEST TRAX: Still Swingin', Where Did The Angels Go, Breathe You In
ZKUS TAKY: Papa Roach - Lovehatetragedy, Mötley Crüe - Saints Of Los Angeles, P.O.D. - Murdered Love