RECENZE: Rolling Stones si k "50" laciné best of nezaslouží

Vydáno 08.12.2012 | autor: redakce

Grrr! připomínající 50. výročí jedné z nejzásadnějších rockových kapel historie ve své základní "laciné" čtyřicetipísňové podobě příliš nenadchne. Dvě nové písně Rolling Stones Doom and Gloom a One More Shot sice nejsou špatné, ale cekový dojem z kompilace je... Inu, Grrr!

RECENZE: Rolling Stones si k RECENZE: Rolling Stones si k "50" laciné best of nezaslouží

RS_GRRR_PACKSHOTROLLING STONES

GRRR!
Universal Music
40 trax

Zdálo by se, že není nic snadnějšího, než udělat výběr hitů kapely, jejíž diskografie sestává z 29 studiových alb a 107 singlů. Ale jen několik ze hruba tří desítek různých výběrů je vydařených. Grrr! mezi ně bohužel nepatří. Postrádá jak kompaktnost jejich prvního best of z roku 1966 Big Hits (High Tide and Green Grass), tak eleganci Forty Licks vydaného ke čtyřicátinám Stones. Na omluvu autorů kompilací je třeba uvést, že byli různým způsobem limitovaní vydavatelskými omezeními a při množství hitů Micka Jaggera, Keitha Richardse a spol. je nemožné vyhovět všem. To máte podobné jako sestavování špičkového fotbalového mužstva. Můžete do sestavy naflákat nejlepší hráče jako to dělají v Realu Madrid a stejně to fungovat nebude. Nebo promyšlenou "alchymií" vytvořit Barcelonu...

Grrr! varuje už svým obalem. Podivný opičák s prasečím chrupem a typicky stonesovsky vyplazeným jazykem se umělci Waltonu Fordovi příliš nepovedl. Stejně tak nepotěší skutečnost, že na čtyřicetipísničkové verzi není jediný zástupce poslední studiovky A Bigger Bang z roku 2005. Jasně, mezi první singl Rolling Stones z roku 1963, coververzi skladby Chucka Berryho Come On, a poslední singl Don't Stop vydaný o 39 let později se seřadila řada starých i relativně novějších hitů jako The Last Time, (I Can't Get No) Satisfaction, Get Off Of My Cloud, Jumping Jack Flash, Honky Tonk Women, Brown Sugar, Tumbling Dice, Miss You nebo Start Me Up. Ale ty samé písně, ovšem citlivěji poskládané, už nabídlo zmíněně Forty Licks. To navíc zvítězilo nad Grrr! 4:2 v počtu nových písní. Rolling Stones, kteří se proslavili jako protipól uhlazenějších The Beatles, si ke svým padesátinám zasloužili důstojnější a hlavně originálnější kompilaci.

Pokud toužíte po něčem navíc, je k dostání luxusní čtyřdisková edici doplněná o páté, bonusové CD s demosnímky z roku 1963 a singl s o rok mladšími BBC Sessions.

BEST TRAX: As Tears Go By, Sympathy For The Devil, Fool To Cry
ZKUS TAKY: The Beatles - A Collection of Beatles Oldies, Aerosmith - O, Yeah! The Ultimate Aerosmith Hits, Living Colour - Vivid