LIVE: Sto zvířat letos poprvé zahráli na klavír v bordelu

Vydáno 25.01.2013 | autor: redakce

Sto zvířat po dlouhých deseti letech ovládli Lucerna Music Bar. První koncert jarní části turné trval přes dvě hodiny a přítomní fanoušci, kterých rozhodně nebylo málo, se kromě skladeb z posledního alba dočkali i ověřených kousků ze starší tvorby.

LIVE: Sto zvířat letos poprvé zahráli na klavír v bordelu LIVE: Sto zvířat letos poprvé zahráli na klavír v bordelu

img_6877STO ZVÍŘAT
Lucerna Music Bar, Praha
24.1.2013

Vstupenky na koncert byly pryč během několika dní, takže Lucerna Music Bar už krátce po osmé hodině, kdy dovnitř začali proudit natěšení fandové, praskal ve švech. Zvířata nastoupila na pódium se zpožděním respektujícím akademickou čtvrthodinku. Z ovací přirovnatelných k tropickému šílenství pak šlo snadno vyčíst, že zpoždění bylo ve vteřině odpuštěno a zapomenuto. Koncert otevřeli skladbou Lustr, kterou, ač se v setlistu kapely objevila poměrně nedávno, většina fanoušků dobře znala a nadšeně zpívala. Kromě nových písní jako Malinký lidi hned zpočátku zazněly i starší hitovky jako Alice se dala na pití, Nejkratší cesta nebo Novgorod. Po hodině hraní si kapela dala krátkou pauzu, což někteří fanoušci nejprve nesli nelibě, nakonec ale desetiminutovku ochotně využili k doplnění alko i nealko tekutin.

Podívejte se na fotoreport z koncertu Sto zvířat

V druhé polovině koncertu zahrála kapela další várku nových písní z posledního alba (jednoznačně největší úspěch měl Baťůžek), a těch nesmrtelných (Škola, Poprvé). Skladbu Erotickej film navíc doprovázela i vlastní videoprojekce. Kapela celou dobu působila velmi sehraně a ta část sestavy, která zrovna nehrála či nezpívala, se snažila roztančit publikum. To včetně trombonisty a saxofonistů, kteří ve volných chvilkách pohupovali svými nablyštěnými žesťovými nástroji do rytmu. Těžko říct, kdo si koncert užíval víc - jestli publikum nebo samotní účinkující.

img_6901img_6942

Bujarý aplaus nesklízela kapela jen za své hudební výkony, ale rovněž za neotřelé taneční kreace, jimiž zpěvák Jan Kalina vyplňoval instrumentální pasáže skladeb. Na zpěvačce Janě Jelínkové pak diváci kromě znělého hlasu ocenili slušivé roby a pokrývky hlavy, které v průběhu koncertu prostřídala.

Původní úmysl kapely ukončit koncert chvíli po jedenácté hodině skladbou Nikdy nic nebylo fanouškové odmítli přijmout a po prvním přídavku v podobě Varieté si vyžádali ještě dva další. Po velkolepém vystoupení v Lucerna Music Baru je víc než zřejmé, že příznivci kapely, kteří se chystají na další koncerty v rámci pokračování turné Hraju na klavír v bordelu (podívejte se na kompletní rozpis turné), se mají na co těšit. {vypnoutlink:Alice}

text: Pavlína Vávrová, foto: Šárka Versiganová

0,00