RECENZE: Paul Banks sólově je jen chudý bratr Interpol

Vydáno 01.02.2013 | autor: redakce

Frontman kapely Interpol, kytarista a zpěvák Paul Banks vydal pod svým jménem druhé sólové album s jednoduchým názvem Banks. Nedostatek invence při pojmenování nahrávky částečně vystihuje i její obsah.

RECENZE: Paul Banks sólově je jen chudý bratr Interpol RECENZE: Paul Banks sólově je jen chudý bratr Interpol

paul-banks-coverPAUL BANKS
BANKS
Matador Records
10 trax / 39:39

Sólové projekty hudebníků z kapel se dělí na dva typy. Buď vznikne totální a nepochopitelný úlet způsobený třeba drogovými výlety, jenž nemá s tvorbou původní skupiny pranic společného. Druhá varianta je, že materiál bude znít jen jako další deska původní kapely, jen ji jeden z členů chtěl natočit s jinými lidmi. Paul Banks zůstal někde na půl cesty.

Interpol jsou samozřejmě cítit z každé písničky už jen díky kvůli Banksovu nezaměnitelnému hlubokému hlasu, který se na posluchače pochopitelně valí z každého tracku. Úvodní The Base je příjemný start desky; má to heslo, fajn refrén a tah na branku - prostě hezká písnička. Pak ale začne přituhovat, Banks opouští písničkový formát a tento posun vyvrcholí instrumentálkou Lisbon. Dobře, asi chtěl být za každou cenu "divnej" aspoň v jedné písničce na desce. Následující kousek I'll Sue You naštěstí vrátí poslech zpět k jasným melodiím, refrénům a uchu posluchače snáze přístupnému materiálu, kde už album vydrží až do konce. S Paid For That a No Mistakes dokonce přijdou ještě dva opravdu světlé momenty. Banks se na nich sice blíží své domovské formaci, což ale v tomto případě to nevadí - vždyť právě Interpol jsou přece hlavním důvodem, proč tuhle desku posloucháme. Závěrečná Summertime Is Coming pak není ničím jiným než shrnutím všeho, co proběhlo dosud - podtržení souvislosti s Interpol a plný projev Banksova basu.

Desce vlastně není moc co vytknout (snad krom již zmíněného úletu Lisbon). Cover art je povedený, zvukově se taktéž jedná o nadprůměr a album má pár opravdu dobrých momentů. Přesto je její existence tak trochu zbytečná - deska nebude mít moc jiných fanoušků než těch, kteří se budou rekrutovat právě z řad příznivců Interpol, zároveň jim ale čekání na další desku nezkrátí. Paul Banks si možná splnil svůj sen, možná si jen obyčejně muzikantsky pohonil ego, možná měl pocit tvůrčího přebytku.

Sečteno podtrženo, je lepší se vrátit do pětihvězdičkového hotelu k hitům typu Slow Hands, Obstacle1 nebo Rest My Chemistry, než se vracet do slumu k jejich chudému bratrovi. Tahle deska je tak trochu chudý bratr Interpol. {vypnoutlink:Sue}

BEST TRAX: The Base, Paid For That, No Mistakes

ZKUS TAKY: Interpol - Antics, She Wants Revenge - Valleyheart, Paul Banks - Julian Plenti is... Skyscrape

Martyn Starý