RECENZE: Seven pod křídly Nuclear Blast odstartovali novou etapu

Vydáno 02.02.2013 | autor: redakce

Renomé nadstandardně kvalitní akvizice české rockové scény si Seven vydobyli již dávno. Počínaje Freedom Call načali novou etapu kariéry: důvěru do nich vložil nadnárodní vydavatel zvučného jména s celosvětovou distribucí.

RECENZE: Seven pod křídly Nuclear Blast odstartovali novou etapu RECENZE: Seven pod křídly Nuclear Blast odstartovali novou etapu

seven_-_freedom_call_o-cardSEVEN
FREEDOM CALL
Alfedus Music / Nuclear Blast
14 trax / 54:32 min

Stěžejní zlom v kariéře jihočeské party nastal před pár lety v momentě, kdy perfekcionista Honza Běhunek, s jehož osobou (a hlavně kytarou) Seven více než patnáct sezón stojí a padají, po nekonečném hledání přece jen našel vokalistu splňujícího kýžená kritéria. Ne nadlouho. Filozofie instrumentálního tria je sice imponující a argument, že špičkově zvládnutá kytara vydá za text v neznámé řeči, má také svou váhu, leč realita trhu si prostě žádá frontmana s mikrofonem.

Po dalším laborování sestavu na sedmém, avšak teprve druhém kompletně zpívaném řadovém albu doplnil metalem údajně dosud neposkvrněný Lukáš Písařík. Uvedl se coby suverénní a technicky zdatný, leč nepříliš výrazný a osobitý pěvec. Nicméně je mu souzena role věčné partnerské kooperace s divoce roztančenými kapelníkovými strunami a té se disciplinovaně drží. O poznání dravěji se prezentuje Běhunkova kytara, která sice zákonitě citelně ustoupila z piedestalu, přesto se všudypřítomně prosazuje a strhává na sebe pozornost. Dlužno dodat, že zaslouženou, a to ať už v úderných riffech či barvitých sólech vykreslujících poutavé melodie. Ostatně výbornou práci odvádí rovněž rytmika. Po boku ambiciózního Kirka evidentně není místo pro břídily.

Agresivně vyznívající materiál zvěčněný pod produkčním vedením Victora Smolskiho (Rage) se tentokrát nese v jednotném duchu energického metalu, ovšem protiváhou stylové ucelenosti je menší variabilita. Jestliže v našich končinách Seven vynikají, v minimálně evropské konkurenci jsou přece jen jedni z mnoha. Na další laťce přichystané ke zdolání tudíž stojí: uspět v mezinárodním měřítku. Rozběh mají dobrý...

BEST TRAX:
Get It, So Scarred, You Steal My Breath

ZKUS TAKY: Yngwie Malmsteen – Perpetual Flame, Megadeth – Th1rt3en, Miloš Dodo Doležal – Gen Sumerian