LIVE: Šéfkuchař Slash přivezl do Prahy degustační menu

Vydáno 12.02.2013 | autor: redakce

Zajít si před koncertem Slashe, velkého milovníka jídla a pořadů o jídle, do restaurace pro sendvič s masem a kari se ukázalo jako prozaická činnost. Zbytek večera byl totiž jak šťavnatý, tak příjemně štiplavý.

LIVE: Šéfkuchař Slash přivezl do Prahy degustační menu LIVE: Šéfkuchař Slash přivezl do Prahy degustační menu

slash 007aSLASH + Myles Kennedy & The Conspirators
Velký sál Lucerny, Praha
11.2.2013

Do Prahy se vrátil kytarový velikán Slash a dovezl s sebou delikátní hudební menu. Početnou skvadru muzikantů tvořili bicman Brent Fitz (Theory Of A Deadman), basák Todd Kerns (Age of Electric), kytarista Bobby Schneck a především člověk, na kterém stálo, zda z této degustace odejdete příjemně naplnění nebo naopak znechucení. Tím člověkem byl pochopitelně zpěvák a kytarista Myles Kennedy a i když se nesluší vyzradit pointu hned ze začátku, nutno říct, že misky vah se tentokrát převrátily v jeho prospěch.

Byly čtyři minuty před devátou, když Kennedy a spol. nastoupili za hřmotného ryku hladových fanoušků na scénu zdobenou motivem alba Apocalyptic Love. V tu chvíli jako by byla zapomenuta domácí předkapela Venefica, jejíž těžkopádný projev a laciný odvar z Guns N'Roses a jim podobných působil čekání na Slashe ještě únavnějším.

Podívejte se na fotoreport z koncertu Slashe

Mějte poctivou lásku k řemeslu, vařte ze zásob čerstvých i odleželých surovin té nejvyšší kvality, přidejte riffy ostré jako chilli papričky a okořeňte čtyřmi oktávami vokalistova hlasového rejstříku a to vše pořádně zamíchejte v kotli energie. Takový je recept na pořádný rockový koncert!

slash 017a

Bohatý životopis šéfkuchaře v cylindru umožnil ochutnávat pestrou směsici pochutin. Jako aperitiv byly podávány téměř zapomenuté kousky jednoho z X Slashových projektů Slash's Snakepit, hlavní chod pak obstaraly popově klenuté refrény vypalovaček ze sólovek Slash a Apocalyptic Love. Z nich stály za zmínku především Back From Cali, Starlight, aktuální singl Anastasia či highlight večera - balada Gotten - která se ve Slashově podniku vařila teprve podruhé. Konzumaci zpestřil i Todd Kerns, když si skladby Doctor Alibi a Welcome To The Jungle povařil vlastním kulinářským uměním. Emocionální intenzita Kennedyho hlasu si tak mohla na chvíli odpočinout.

Nadšenému publiku přitápěl milovník pořadů o vaření takřka dvě hodiny. Vůně z dokonalé souhry Hudsonova týmu přebíjela snad i zápach z cigaret, který se nesl sálem. Sympatický a usměvavý frontman Alter Bridge dokázal zvládnout jak Axlovy ječáky, tak intimnější pasáže - kdo tedy prskal cosi o nekompetentnosti a nepřišel, prohloupil. Dokonce i jindy zcela soustředěný Slash byl plný života, svíjel se kolem svých vlastních melodií a prsty drandil po krku svého Les Paula tam a zpět. K samožerskému exhibování charismatického umělce však došlo jen zlehka a role tahouna se průběžně ujímal i Kennedy. Volání po comebacku původní sestavy Pistolí N' Růží se tak stalo bezpředmětné, tahle pětice se totiž stala svébytnou.

slash 019aslash 015a

Samozřejmě nemohla chybět Sweet Child O' Mine a o finální dezert se postaraly Slither od Velvet Revolver a konfetami pocukrovaná Paradise City. Ano, zvuk mohl být lepší, světla se mohla věnovat i The Conspirators a mohlo zaznít Fall To Pieces nebo více novinek. Ale jak by řekl Zdeněk Pohlreich: "To je tak strašně dobrý, že jsem to spolknul bez rozkousání."

Setlist: Ghost, Standing In The Sun, Nightrain, Been There Lately, Back From Cali, Nothing To Say, My Michelle, Serial Killer, Gotten, Doctor Alibi, Jizz Da Pit, Rocket Queen, No More Heroes, Starlight, Anastasia, You're A Lie, Sweet Child O' Mine, Slither, Welcome To The Jungle, Paradise City

text: Jan Trávníček. foto: David Webr

0,00