LIVE: Kryštof, balónky, konfety aneb show jak má být

Vydáno 21.02.2013 | autor: redakce

Další zastávku Kryštof Inzerát Tour hostila jihomoravská metropole. Nominacemi na Žebřík i Anděly ověnčená kapela si na třetí (oficiálně druhou) zastávku opět pozvala Jarka Nohavicu, vyprskala kilogramy konfet a ukázala, že českému mainstreamu nevládne náhodou.

LIVE: Kryštof, balónky, konfety aneb show jak má být LIVE: Kryštof, balónky, konfety aneb show jak má být

BRNO_23_krytof_20130221_1838589436KRYŠTOF, NEBE, IDO VS. THE WORLD
Kajot Arena, Brno
20. 2. 2013

Celá akce startovala už ve tři čtvrtě na osm, kdy Krajčův objev, kapela Nebe z Havířova, slušně rozproudila zaplněnou halu. Energií rozhodně nešetřili a v poslední písni jejich setu se zpěvák Petr Harazin vydal na středové molo tak nadšeně, že si povalil vlastní stojan s mikrofonem, načež ten se mu za neomalené chování odvděčil pro ucho nepříjemnou ranou. Dalším z předskokanů byl zároveň jeden z producentů alba Inzerát, Američan Ido Zmishlany, vystupující pod jménem Ido Vs. The World. Nejdříve zahrál jen sám s kytarou, aby předvedl své dovednosti v rámci různých stylů (coldplayovský pop, country nebo reggae) i několik poloh svého hlasu. Po úryvku známé písně Stánky, v němž překřtil holku na "buchtu, co nemá kam jít" následovalo několik společných chytlavých songů s muzikanty z kapely Nebe.

Po patnácti minutách velkého stěhování a osvětlování se úderem deváté rozsvítila LED stěna pokrývající celou zadní stranu pódia a za doprovodu vkusných animací uvedla na scénu Kryštof. Na úvod zazněly novinky z posledního alba Římská a Parapet a poprvé dostaly prostor salvy efektních červenobílých konfet. Když se pak Krajčo zmínil, že kapela fandí místní Kometě, měli u diváků definitivně vyhráno.

brno_11_krytof_20130221_1728318036

Dechová sekce kapely se více prosadila až ve starém známém Rubikonu a také v písni Zatančím, při níž se na stěnu promítala koláž videí známých osobností a fanoušků kapely zpívajících text této písně. Roztančenou atmosféru v hale zklidnila balada V peřinách a poetický CyRáno. Podobně se atmosféra rozjela a zase utlumila po skočné orientální Čím víc vím, následovanou skladbou Ženy, kdy se kapela proměnila ve voice band (pozor, neplést s boy band!) a odzpívala ji kompletně jen s minimálním doprovodem Krajčovy kytary a zpěvem osmiapůltisícového publika.

SETLIST

Římská, Parapet, Rubikon, Zatančím, V peřinách, CyRáno, Čím víc vím, Ženy, Svědomí, Plán, Ze scénářů, Po kouscích, OstravSKA balada, Křídla z mýdla, Mám jizvu na rtu, Já chci poezii, Fotbal, Tak nějak málo tančím, Inzerát, Cosmoshop, Atentát, Obchodník s deštěm, DuDuDuu, Cesta

Hosta Jaromíra Nohavicu uvedl Krajčo v rámci písně OstravSKA nahraným telefonátem, a jelikož Jarin měl zrovna čas, poněvadž "odpočival v Krpoli na privatu" střihl si s nimi společný song Křídla z mýdla za doprovodu projekce oficiálního videoklipu. Následovalo několik písní z vlastního repertoáru. Během klasiky Fotbal migroval skautík Krajčo do dechové sekce a odehrál ji celou na trombon. Nohavica si mezitím získal publikum trefnými hudebně-sportovními glosami, jako například: "Spatřil jsem Kometu, oblohou letěla, v pátek tu Pardubky přejela".

BRNO_24_krytof_20130221_1391705431BRNO_33_krytof_20130221_1213212453

Perfektní tečkou za show byl Cosmoshop, při níž to vřelo úplně všude, na pódiu, v kotli i na všech tribunách. Rozjásaný dav si jako první přídavek doslova vydupal sérii starších písní - zazněl Atentát, Obchodník s deštěm, DuDuDuu a jako druhý přídavek Cesta, bohužel bez Tomáše Kluse.

Během dvou hodin stihli Kryštof odprezentovat kompletně celou novou desku a zároveň odehrát všechny zásadní hity z let minulých. A povedlo se jim to znamenitě, byla to velkolepá show jak pro oko, tak ucho.

text: Nikola Illeová, foto: Romana Šlapáková

0,00