Vydáno 02.03.2013 | autor: redakce

První březnový den se v brněnské Flédě naplno rozjel Opičí podnik, aby rozdával své Štěstí postmoderní doby. A že ho bylo. Neskutečná funky jízda!

LIVE: Hapiness of postmodern Monkey Business in Fléda LIVE: Hapiness of postmodern Monkey Business in Fléda

monkey business 12MONKEY BUSINESS
Fléda, Brno
1. 3. 2013

Už od avizované osmé hodiny večerní se před typickou černou Monkey Business oponou začaly srocovat davy ve snaze být kapele co nejblíž. O tři čtvrtě hodiny později se za značného výskotu zjevily nad oponou ruce muzikantů, aby svými gesty přítomné ještě více vydráždili. Když konečně opona spadla, vyřítila se kapela na pódium v černých odpadkových pytlích, jen Matěj měl na sobě oranžové triko a zelené montérky. Kostýmy na MB možná málo šílené, za to evokující jeden z problémů naší postmoderní doby aneb vítejte na smetišti. Takto oděni předvedli krátkou ochutnávku svých nejznámějších hitů a zase zmizeli. Pak se převlékli do pytlů modrých (ty původní byly zřejmě moc pevné a teplé) a koncert začal naostro.

V úvodu zaznělo několik songů starších a známých a po krátkém představení nové desky se Monkey Business pustili bez okolků do série songů nových, přičemž jediný viditelný rozdíl byl v tom, že kolem vás dalších deset lidí neřvalo texty. Tančilo se totiž úplně stejně. Vedro v sále bylo úmorné, první pomoc od davem prodírajících se hostesek v podobě ampulí s bylinným likérem dodávala kotli ještě větší grády. S horkem bojovali také někteří členové kapely, avšak ti měli přímo na pódiu k dispozici panákomat, který samozřejmě hojně využívali.

Monkey Business je kapela, který umí strhnout publikum i bez jakýchkoli doprovodných vizualizací. Ty by naopak působily rušivě - neustálou pozornost totiž vzbuzovaly už samotné taneční kreace kapely. Za zmínku stojí například Ruppertovy choreografie a la kraul či kozáček a taktéž dialogy Romana Holého a Matěje Rupperta a došlo také na Ruppertovy obvyklé průpovídky jako: "Odmítám hrát, dokud neuvidím minimálně dva kluky a jednu holku svlečené do půli těla."

monkey business 06monkey business 20

Starší píseň Partyshit vyvolala vzpomínky na příhody z koncertů, Ruppert nejdříve osvětlil své vazby k Brnu přes babičku a následně její zážitky z jejich koncertu, Holý zavzpomínal na první hraní v rodné Sušici a nakonec si Brousek vystřihl parádní monolog od Jiráska. Páteční večer ukončili písní Saturday Night Is Over, jako přídavek zahráli znova The Ferry Tale z nového alba a jímavou klasiku Piece of My Life.

Monkey Business předvedli na své první zastávce turné k novému albu velkolepou show. Ostatně jako obvykle. Jak řekl "nejskromnější zpěvák a největší tanečník v kapele": "Matěj Ruppert je nejlepší". Dodávám: Tonya Graves je přímo zrozená k tomu, cvrlikat do mikrofonu v rytmu funku, Roman Holý je /fankmástr/ a Olda Krejčoves zase /jegrmástr/.

text: Nikola Illeová, foto: Romana Šlapáková

0,00