RECENZE: Everything Everything jsou hravý pop s příliš velkými zápletkami

Vydáno 10.03.2013 | autor: redakce

Everything Everything nejsou pro české publikum uplně neznámé jméno. Na podzim se představili jako předkapela Muse a singly z jejich druhé desky Arc teď o sto šest smaží pražské rádio Expres. Prvotina Man Alive však našim končinám úplně unikla, proto možná považujeme Everything Everything za debutanty. Není tomu tak, přestože by se to tak po poslechu novinky mohlo zdát...

RECENZE: Everything Everything jsou hravý pop s příliš velkými zápletkami RECENZE: Everything Everything jsou hravý pop s příliš velkými zápletkami

everythingeverything_arcEVERYTHING EVERYTHING
ARC
Sony
13 trax / 48:05

Už z úplného úvodu desky je naprosto zjevné, s čím budeme mít tu čest. První dva songy jako by byly ztělesněním kapely Everything Everything: popové popěvky zabalené v zašmodrchaných bubnech, prapodivných druhých hlasech, kytarách ala Foals a synťákových basách. Když se po úvodní Cough Cough přenesete přes úvodní uleknutí z toho všeho, čeká na vás jasný vrchol alba v podobě písně Kemosabe. Ta si bere to nejlepší z Foals a Friendly Fires a doplní to svým vlastním originálním sex-appealem. Hit na první dobrou.

Je zajímavé, jak si člověk s postupně ubíhajícími písněmi začně na zvláštní, výše zmíněný přístup ke skládání zvykat. A může se i stát, že si ve finále začnete tyhle prapodivnosti užívat. Jenže ve chvíli kdy dojde na Undrowned, začne prosvítat největší slabina desky. Už v půlce alba totiž posluchač dostane pocit, že už všechno slyšel a kapela se začíná opakovat. Kluci zjevně neuměli ze 13 songů vybrat jen 10. Méně je někdy více a téměř padesát minut je prostě na ne zcela vyzrálou kapelu příliš velké sousto. Platí to jak o aranžích, tak o počtu písniček.

Na konci desky pak Everything Everything nastaví i svou druhou a neméně zajímavou tvář. Pomalejší a citlivější The House Is Dust a The Peaks příjemně vybočují a v závěru čeká povedená tečka Don't Try. Vypalovačka na konec - don't try to hide it!

Suma sumárum: nezbývá než si počkat, až kapela trochu dospěje. Potenciál má obrovský, nicméně by bylo potřeba, aby ho v nich někdo pořádně probudil. Aby se našel někdo, kdo přitáhne otěže, bude kapelu korigovat, aby nebláznila, a bude nekompromisně škrtat. Na ten moment se těšme.

P.S. Původně na konci téhle recenze stálo, že Everything Everything nahráli velmi nadprůměrnou desku. Bohužel měli smůlu a současně s jejich kouskem se objevil nový počin od kapely Phoenix. A právě v kontextu jejich novinky Bankrupt zní Arc od Everything Everything jako mrzáček. Chudáci za to přitom nemohou, protože ta deska není vůbec špatná.

TOP TRAX:
Kemosabe, Armourland, The House Is Dust
ZKUS TAKY: Foals - Antidotes, Friendly Fires - Friendly Fires, Alt-J - An Awesome Wave