Vydáno 19.04.2013 | autor: redakce

Dvakrát do stejné řeky nevstoupíš. Natožpak třikrát. Gabin potvrzují výjimku a i letos dokázali zaplnit Palác Akropolis. Do sálu dostali středomořské letní počasí - slunce, horko a dobrou náladu.

LIVE: Italští Gabin dosáhli s Čechy na hattrick LIVE: Italští Gabin dosáhli s Čechy na hattrick

46GABIN
Palác Akropolis, Praha
18. 4. 2013

Italské duo Gabin je pro promotéry sázkou na jistotu. Svou druhou pětiletku dokázali naplnit na 120 procent: třikrát v pražské Akropoli a třikrát přeplněno. I když tentokrát zůstalo na baru pár osamocených vstupenek, lidé postávali během koncertu i ve foyer a dveřích vedoucích k malému sálu. A je jedno, zda to bylo kvůli špatnému rozestoupení dříve příchozích nebo řídkému vzduchu. Teplotu podzemních prostor zvýšili na letní maxima, přitom za rohem byl(o) Jaro (opodál na Žižkově na VŠE přednášel Jaro Slávik).

Vzhledem k pozdějšímu startu bylo jasné, že vystoupení bude trvat maximálně 90 minut, neb desátá večerní se v Akropoli pevně dodržuje. Ve výsledku to byl zážitek dostatečně příjemný. A kdo neměl dost, mohl se ještě dorazit se Swing Imperiem Radia 1.

Během večera střídala dvojice Filippo Clary a Max Bottini za doprovodu koncertní kapely všechny možné styly vyvolávající v divácích pocity pohody a štěstí. Rozvášněný rock'n'roll v Bang Bang To The Rock'n'Roll, chill-outová Slow Dancin' Dans La Mason nebo groovy melodická Life Can Be So Beautiful, jejíž druhá část byla ještě více nasáklá reggae než na studiové nahrávce.

2735

Některé skladby měly celkově jiné ladění než originály, což bylo dáno i novou zpěvačkou Lucy Campeti, jejíž cítění s přednesem jsou více soulové. Přestože se z největšího hitu Doo Uap Doo Uap Doo Uap vytratil nonšalantní retro nádech, i po deseti letech způsobuje nekontrolovatelné škubání nohy a samovolné kývání hlavou. Ne nadarmo nastartovala píseň vlnu stále populárního žánru electro swingu. Stejně nadšené reakce sklidily i songy Into My Soul, zakončený basovou improvizací Maxe Bottiniho a Lucyinou hlasovou ekvilibristikou, a závěrečný The Other Way Round, jehož finále patřilo notoricky známé melodii Soul Bossa Nova od Quincyho Jonese a zejména sborovému zpěvu chytlavého popěvku všemi přítomnými.

Češi mají k Italům vřelý vztah a nemusí jít pouze o jídlo, Drupiho nebo společnou vášeň k fotbalu. Za necelé dva měsíce se sice projeví v rámci kvalifikace na MS rivalita, Gabin si ale všestranným přístupem a positivismem svých písní odpůrce získají těžko. Do vystoupení by mohli muzikanti přidat ještě více entusiasmu a bezprostřednosti, kdyby odstranili prvky účelové systematičnosti (přesně plánovaný příchod, zpěvaččin tablet s notami připevněný na stojanu, nutný odchod před přídavky), a nakopnout celou show třeba trackem House Trip, protože ty taneční věci fungovaly nejlépe. Navzdory těmto drobným výhradám odcházeli všichni spokojeni a například fanoušek stojící kousek před zvukařem a otevřeně vyznávající skupině lásku evidentně zažil koncert roku, ne-li života. Již teď se můžeme těšit na další, jistě brzkou návštěvu, popřípadě ukojit choutky květnovým vystoupením Caravan Palace.

text: Ondřej Bambas, foto: Michal Hradecký

0,00