LIVE: Cirkusáci Kiss a jejich monstrum obsadili Prahu

Vydáno 15.06.2013 | autor: redakce

Kiss letos slaví 40. výročí od svého založení. Dárek v podobě nového alba Monster si Paul Stanley a spol. nadělili už loni na podzim a podle obvyklé šablony nemohlo následovat nic jiného než další turné. Početný zástup tuzemských fanoušků se dočkal v pátek 14. června v pražské O2 Areně.

LIVE: Cirkusáci Kiss a jejich monstrum obsadili Prahu LIVE: Cirkusáci Kiss a jejich monstrum obsadili Prahu

Kiss live 2013 04KISS
O2 Arena, Praha
14. 6. 2013

Úderem osmé hodiny byla na scénu vypuštěna domácí předkapela Bitch & Chips, pro níž jsou modlou třeba Mötley Crüe. Úvodní výzva, "jump, jump", se kterou přišel zpěvák Touby Lane, zůstala bez odezvy. Inu přízeň publika je třeba si zasloužit. Čtveřice muzikantů si svou glam rockovou půlhodinu sice užívala, bohužel stejné nadšení pro jejich snažení neprojevil zvukař. V tomto ohledu snesla trochu přísnější měřítko snad jen závěrečná I Don't Care. Přesto se kapele postupem času podařilo naklonit si část publika, zejména "kotelníků", a za svůj výkon se dočkala zaslouženého potlesku.

Poté byla spuštěna plachta, za níž byl připravován "kissácký" monstrózní cirkus. A když cirkus, tak se vším všudy. Krátce před čtvrt na deset, kdy napětí smíchané s očekáváním kulminovalo, spadla plachta s logem kapely a čtveřice se snesla od stropu haly na obřím robotickém pavoukovi. Úvod obstarala skladba Psycho Circus. Paul Stanley spustil "Hello, Here I Am/Here We Are, We Are One". Dav pod pódiem o těchto slovech nemusel dlouho přesvědčovat. Navzdory tomu, že jeho jednašedesátileté hlasivky naznačily, že je bude třeba na provozní teplotu teprve zahřát. Vzhledem k textu je tato píseň ideálním koncertním otvírákem aneb "You're In The Psycho Circus/And I Say Welcome To The Show". Je asi zbytečné dodávat, že zvuk po celý koncert doprovázely mohutné pyrotechnické efekty. Kiss touto stránkou dokázali zaujmout vždy a v tomto směru se vůbec nic nezměnilo. Zkrátka Kiss v plné parádě.

Kiss live 2013 06Kiss live 2013 03

Po prvním tracku se skupina vrátila do 70. let prostřednictvím Shout It Out Loud a Let Me Go Rock 'N' Roll. Čtvrtá v pořadí I Love It Loud posunula děj na začátek osmé dekády minulého století. Následoval výrazný skok časem, a to o celých třicet let k poslednímu CD Monster a skladbě Hell Or Hallelujah. Ač je současná šňůra pojmenována právě po aktuální nahrávce, živě z ní zazněly jen dvě písně. Kromě již zmíněné ještě Outta This World. Ta byla propojena s Shock Me a pěveckého partu se ujal Tommy Thayer. Zhruba v polovině koncertu přišla na řadu exhibice dvojice Tommy Thayer & Eric Singer. Kytarista i bubeník byli vyzdviženi pár metrů nad zemí, snad aby bylo všem jasné, že jejich sláva "dotýká se hvězd". Stále ještě před God Of Thunder potrápil basu Gene Simmons, následně se i on vznesl ke stropu O2 Areny. A ano, samozřejmě zároveň plival krev. Své letecké vsuvky se dočkal pochopitelně i Paul Stanley. Love Gun si "doletěl" zazpívat nad hlavami nadšených fanoušků přímo do jejich středu na mini pódium připravené uprostřed burácejícho davu.

I jinak Kiss vsadili na jistotu a léty prověřené hity. V závěru normální hrací doby se snad všichni shodli na refrénu Rock And Roll All Nite, tedy "I Wanna Rock And Roll All Night And Party Every Day". Přídavky zahalily O2 Arenu znovu do oparu 70. let v pořadí Detroit Rock City, I Was Made For Lovin' You a úplně na závěr Black Diamond.

Kiss live 2013 08Kiss live 2013 09

Setlist: Psycho Circus, Shout It Out Loud, Let Me Go Rock 'N' Roll, I Love It Loud, Hell Or Hallelujah, War Machine, Heaven's On Fire, Deuce, Say Yeah, Shock Me, Outta This World, God Of Thunder, Lick It Up, Love Gun, Rock And Roll All Nite, Detroit Rock City, I Was Made For Lovin' You, Black Diamond

Při sestavování playlistu by neškodilo víc odvahy a přehrání početnějšího množství novinek. Pro svátečního návštěvníka byl tento best of výběr skladeb příjemným faktem, pro pravidelné účastníky kissáckých dýchánků by více čerstvého materiálu jistě rovněž neurazilo. Atmosféra však naznačila, že s výběrem skladeb byla Kiss Army spokojena. Moc nového už Simmons & spol. zřejmě nevymyslí, a proto je příjemné zjištění, že staré triky stále fungují.

text: Tomáš Rumler, foto: Petr Klapper (www.Klapper.cz)

0,00