LIVE: Třicetisekundové vyvrcholení na Rock for People

Vydáno 03.07.2013 | autor: redakce

30 Seconds To Mars odpálili na hradeckém festivalu svou raketu podobně jako na posledním albu instrumentálním songem Birth. Přitom start nebyl zcela bezproblémový a ještě o půlnoci předchozího dne musela produkce čekat na schválení statika, zda zátěž dvou kamiónů stage vydrží. Jak se o 23 hodin později ukázalo, nápor několika desítek fanoušků okupující prostor za Jaredem při Up In The Air otestoval bytelnost maximálně.

LIVE: Třicetisekundové vyvrcholení na Rock for People LIVE: Třicetisekundové vyvrcholení na Rock for People

30 seconds to mars nrJared Leto

O posledních vystoupeních 30STM toho bylo napsáno už hodně, nejoddanější fanoušky ale nic neodláká, první řada tak byla v obležení polské mládeže a zvědavců se do stanu nakonec podívalo okolo dvanácti tisíc, další stovky navíc seděly na přilehlém kopci. Show byla vizuálně přitažlivá, ale svým absolutním možnostem nedostála.

Během vystoupení se mezi diváky vypouštěly obří balóny (trochu nesmyslně při This Is War) či nafukovací zvířátka (Closer To The Edge), čímž však omezili v pohybu jak sebe, tak v stísněném prostoru ztížili práci kameramanovi. Písně proložili také intermezzi Depuis Le Début a Pyres Of Varanasi, jež doplnili svými výkony přizvaní artisté. Jejich dovednosti by však vynikly o to více, kdyby kontinuitu písní příliš nenarušily a celkový drive show nezbrzdily. A podobných stopek bylo ve vystoupení více. Jen těžko lze však vzdorovat frontmanovi Jaredu Letovi, který si stíhá krom scénáře a dramaturgie celé vystoupení i režírovat, jak dokázal při novém singlu Do Or Die, v jehož připravovaném vizuálu by se tak mohla mihnout i česká vlajka.

30 seconds to mars nr 3

Snaha zavděčit se všem také nemusí být vždy ku prospěchu, vysoké nadšení a očividná vřelost a otevřenost čas od času podkopává skupině nohy. Pokud se bude Jared nadále ubírat tímto směrem, nepomůže mu ani jeho neuvěřitelná psychická a fyzická síla a projekt jménem 30 Seconds To Mars se rozpadne na prach. Kdo si chce zazpívat chytlavé popěvky Search And Destroy nebo Kings And Queens, dostane se mu slušné odměny. Tyto momenty jsou ovšem nekompaktní a pro ty ostatní zbývá pouhý atraktivní cirkus, kterým umí například P!nk ošperkovat hudbu daleko lépe.

text: Ondřej Bambas, foto: Petr Brodík  {vypnoutlink:Air}

0,00