LIVE: Foals poprvé v Česku aneb kterak malý velký muž procestoval RFP

Vydáno 05.07.2013 | autor: redakce

Je samozřejmé, že od kapely, která Česko navštíví poprvé a má za sebou tak úspěšné jaro jako Foals, se čeká mnoho. Přidejme k tomu pozici černého koně line-upu celého festivalu a kapela je rázem v nelehké pozici. Byla na Rock for People naplněna veškerá očekávání?

LIVE: Foals poprvé v Česku aneb kterak malý velký muž procestoval RFP LIVE: Foals poprvé v Česku aneb kterak malý velký muž procestoval RFP

Foals live RFP 01 smFOALS
Rock for People, Letiště Hradec Králové
4. 7. 2013

Už na začátku setu Foals bylo jasné, kdo je v okolí hlavní venkovní stage pánem. Frontman Yannis Philippakis se ihned po nástupu na pódium chopil velení a doplňován precizně hrající kapelou se stal králem areálu. Kapela přesně věděla, kdy být přímočará s tahem na bránu a kdy zase naopak na pár chvil nechat vyplout na povrch svojí lehce math-rockovou stránku plnou náročných instrumentálních partů. Nikdo nikde nehrál přespříliš, nikde nic nechybělo.

"Hříbata" svůj setlist poskládala jak z největších hitů, tak i z toho, co jednoduše je samotné baví naživo hrát. Nechyběly singly z nového alba ani ukázkový doják Spanish Sahara. Při něm se však ukázal největší nedostatek celé show - lidi veskrze nebyli na koncert Foals připravení. Bylo jich zaprvé málo (tak jako ostatně v celém areálu) dále bylo znát, že se víc těší na následující Queens of the Stone Age, a na Foals si našli cestu tak trochu ze zvědavosti. Foals ve finále hráli úlohu skvělého skrytého potěšení pro fanoušky jakékoli muziky, ale tahákem (a trhákem) letos určitě nebyli. V zadnějších řadách při komornějších pasážích, přestože frontmanův hlas dokázal spolehlivě prostor naplnit, bylo mnohdy více slyšet povídající si dav, než kapelu.

Foals live RFP 07 smFoals live RFP 12 sm

FOTOREPORT: Foals poprvé v Česku: Na Rock for People se stali miláčky publika

Zpěvák Yannis, jako by snad vycítil nedostatek propojení s publikem, se od začátku vydával na výlety více a více do davu. Začalo to skokem i s kytarou do publika v druhé písni, pokračovalo to zapomenutím mikrofonu na reproduktoru před přední zábranou, kdy technik kapely stačil jen tak tak mikrofon zpěvákovi připravit zpátky. Poté se Yannis vydal na výlet do lidí, z pódia zmizel i s kytarou v davu a oběhl celé prostranství, na kterém se nacházelo publikum. A tím přesvědčil i nepřesvědčené - Foals jsou kapela, která si váží svého publika, leč je si zároveň vědoma svých hudebních kvalit, které ráda ukazuje, ale ne vždy se setká s pochopením. A tak tomu bohužel bylo i v Hradci na Rock for People. Přestože Yannis působil odměřeně, byl tu pořád s námi a pro nás, jen jsme ho možná nebyli ochotni vyslechnout tak, jak by si sám přál.

Mimochodem, po koncertě se kapela objevila v backstage baru a klábosila s kýmkoli, kdo byl zrovna okolo...

text: Martyn Starý, foto: Karolína Cermanová

0,00