LIVE: Mighty Sounds 2013 - TOP 10 okamžiků festivalu

Vydáno 24.07.2013 | autor: redakce

Devátý ročník Mighty Sounds je minulostí. Kdo vyburcoval největší circle-pit? Kdo byl za největšího hulváta? A kdo během setu téměř vyvrhnul vlastní hlasivky? Přinášíme vám desítku nej, co se letos na táborském letišti událo.

LIVE: Mighty Sounds 2013 - TOP 10 okamžiků festivalu LIVE: Mighty Sounds 2013 - TOP 10 okamžiků festivalu

03themenzingers-104MIGHTY SOUNDS
Letiště Čápův mlýn, Tábor
19. - 21.7. 2013

Nejlepší ska: THE TALKS

Že už vás ty trumpetové vystoupení ska kapel pěkně štvou a připadají vám všechny na jedno brdo? Pak v tom určitě nejste sami. Na devátém ročníku se to podobnými výkony jen hemžilo a už od zahájení nebylo zcela jasné, jestli hrají ještě Green Smatroll nebo už Discoballs. Nový pohled na tento žánr poSKAkujících hudebníků naštěstí přišel výkonem The Talks. Tahle parta čtyř mladých muzikantů sice nehraje moc dlouho, za to na Mighty Sounds předvedla snad vůbec nejlepší ska. Žádná dechovka, ale klasické čisté kytarové (taky sexy) skáčko, na které si zatrsali i frajeři s barevným čírem.

Nejpohodovější atmosféra: CAS HALEY

Představte si, že jdete na koncert Selah Sue. Máte zavázané oči a jedná se o jedno z jejích prvních vystoupení, kde hraje sama na kytaru pár známých reggae songů a nejlepších sto kamarádů jí přišlo podpořit. Jenže když otevřete oči, tak stojíte ve velkém stanu na festivalu a místo pěkný baby je na pódiu přes metrák vážící týpek s jiskrou v oku, co se šibalsky směje a kroutí břichem do rytmu svojí kytary. Přesně takhle působí Cas Haley (můžete ho znát asi tak ze sto padesátého devátého ročníků Amerika hledá talent) a svůj koncert si užívá jako nikdo za celé tři dny. A publikum mu to náležitě oplácí vlněním boků, hlasitým potleskem, pokřikováním a celkovou skvělou atmosférou.

01thegangnails-104

02mighty-102

Nejvyřvanější hlasivky: COMEBACK KID

Po krátké procházce festivalovým areálem s nepřeberným množstvím jídla, pití, oblečení a různých volnočasových aktivit by první den neuškodil taky nějaký ten punk. Setmělo se, hudba začala hrát. Na jedné z velkých stageí začali Comeback Kid, kytarový hardcore umocněný screamo zpěvem, jenž by dostal do varu i ledního medvěda. Po celou dobu této brutální show nevydal zpěvák jedinou melodickou hlásku. Na pogo perfektní, ale jak Andrew Neufeld po koncertech mluví, je opravdu záhadou...

07comebackkid-110

07comebackkid-104

Nejlepší student češtiny: THE SUBWAYS

Do České republiky jezdí The Subways zcela pravidelně. Dopřávají svým fanouškům - většinou na festivalech - trochu anglického rock'n'rollu líznutého popíkem a všude se jim povede vytvořit alespoň malý přátelský circle-pit. Za těch pár let, co naši zemi navštěvují, už se Billy Lunn naučil celou řadu českých slovíček. Takže například pokyny typu "siedniete sji" během songu Celebrity nebo "tljeskajte" nebyly vůbec neobvyklé. Frontman samozřejmě nevynechal svůj oblíbený stagediving a "how crazy is Mighty Sounds" hlášku. Sice to nebylo nejbláznivější publikum festivalu, ale skákalo a běhalo se dost. Tak jakoby s lehkostí.

08thesubways-102

08thesubways-110

Nejhorší zvuk: MACKA B

Aktivista reggae Macka B v pátek zakončil program na Jan Hus stage. Pokud jste už byli ve stanovém městečku vzdáleném tak pět minut od areálu, mohli jste slyšet jenom dunění. Pokud jste byli před pódiem...slyšeli jste to samé. Ten, kdo přišel na reggae pohodu, cítil spíš třes svých vnitřních orgánů (vzduch se třásl kupodivu víc než na Comeback Kid). Ani propagovaná ganja by nepomohla. Takže radši vyčůrat a spát. I když ti vlastně hráli už odpoledne.

04jayathecat-106

Nejlepší host: UNITED FLAVOUR

Horko jak v kravíně, místy i stejný smrádek, místy horší. Je ale krásný festivalový den, tak proč si aspoň na chvíli neposkočit. Hrají United Flavour a najednou z reproduktorů začala hrát skladba Busy, ta známá dobrá reggae písnička. Na pódiu se objevil vysmátý U-Cee - jednoznačně nejlepší host na Mighty Sounds. Škoda, že hrál opravdu chviličku a pak ke slovu pustil zase původní kapelu.

03themenzingers-106

07unitedflavour-107

Nejlepší rock'n'roll: THE COMPUTERS

A zase něco tvrdšího. Co třeba pořádný garage punk, jaký předvedli The Computers vloni na Rock for People? Tady hráli ve stanu: sto stupňů a frajeři na pódiu v oblecích a kravatách. Žádné screamo se prý dnes nekoná. Jednalo se o "starej dobrej rokenrol. Trsalo se jak v circle-pitu, tak na místě ve stylu klasického "elvisovského" vrcení nožkou. Pot ze zpěváka lítal všude, nejen do první řady, kterou většinu vystoupení okupoval ze zábran. Kdyby měl bezdrátovou kytaru a mikrofon, určitě by to nebyla taková sranda, jako když bedňák musel natahovat kabely až ke zvukaři, když se zrovna Al Kershaw rozhodl sám vytvořit wall of dead.

09thecomputers-118

09thecomputers-116

Punkový zpěvák nejdále za zenitem: U. K. SUBS

Sobotním headlinerem se stali U. K. Subs, legendární punkáči z Británie. Kytara dobrá, basová taky, bicí skvělé. Ovšem ten zpěv jaksi pokulhával. Kapelou údajně prošlo na sedmdesát členů a je pravda že Charlie Harper oslaví brzy narozeniny se stejnou hodnotou. Přesto by se možná mělo v tomto případě uvažovat opět o změně. Kapele to jinak šlape na jedničku, ale recitování textů formou křičení do mikrofonu bez náznaku melodie a snahy o výskoky a roznožky (v reálu asi tak pět centimetrů) by se vážně už neměly na pódiu objevovat. Jinak samozřejmě klobouk dolů v takovém věku.

12uksubs-112

12uksubs-113

Čtyřicet minut největšího hulváta: ONDŘEJ NOVOTNÝ

O tom, že domácí Vyčůrat a spát hráli v pátek, už zmínka proběhla (a víc toho ani nelze říct). Frontmanovi téhle zvláštní formace byla poskytnuta ještě jedna chvíle slávy v podobě sólo projektu. Název byl udán jako Písně Hulváta II. Jednalo se spíše o recitaci porno básniček v podání drzého a sprostého Ondřeje Novotného. Rýmy byly často drsné (více než interpret sám, a to se snažil, co to šlo), přesto zábavné. Nejzábavnějších čtyřicet minut ve stínu šapitó. (opravdu doporučujeme shlédnout alespoň online).

13antiflag-107

Největší circle-pit: ANTI-FLAG

Aktivisti z Anti-Flag, co půlku koncertu věnují pro dobro světa a mír v srdci každého sluníčka, rozpoutali největší a nejrychlejší circle-pit festivalu (počet punkáču přesně nestanoven). Nadupaná zběsilá kytarovka rozpařila každého tvrdšího účastníka i bez cukrového kohouta. Nechyběl ani stagediving Pata Thetica. Ano to je ten bubeník. Odvážně si přemístil bicí do circle pitu a pravděpodobně doufal v neušlapání svými fanoušky během songu Power To The Peaceful. Přežil. Stejně jako všichni návštěvníci.

13antiflag-113

13antiflag-118

text: Barbora Částová, foto: Jan Zeman