RECENZE: I temnější Justin Timberlake je stále hodný kluk

RECENZE: I temnější Justin Timberlake je stále hodný kluk RECENZE: I temnější Justin Timberlake je stále hodný kluk

20-20-experience-2-timberlake 450JUSTIN TIMBERLAKE
THE 20/20 EXPERIENCE 2 OF 2
Sony Music
12 trax / 74:25

Tracklist: Gimme What I Don't Know (I Want), True Blood, Cabaret, TKO, Take Me Back the Night, Murder, Drink You Away, You Got It On, Amnesia, Only When I Walk Away, Not a Bad Thing, Pair of Wings

The 20/20 Experience 2 of 2 velmi přirozeně navazuje na Justinovy jarní zkušenosti. Ty podzimní měly být podle jeho slov temnější, a tak tomu i je. Ovšem jen trochu - JT je stále hodný kluk. Ubral neosoulový nádech a do několika písní nechal silněji zasáhnout producenta Timbalanda. Díky tomu deska působí víc energicky a klubově. Rozdíly jsou to ale spíše kosmetické.

Prvním singlem se stala diskem ovlivněná píseň Take Back the Night, která evokuje slavné album Off The Wall Michaela Jacksona. O Timberlakeovi se asi nejčastěji hovoří právě jako o nástupci zesnulého Krále popu a zdá se, že mu to vyhovuje a zcela záměrně přilévá olej do ohně. Na Jacksonův Thriller odkazuje ve skladbě True Blood, jejíž zkrácená verze se určitě stane dalším singlem. Jde o producentsky nejpropracovanější záležitost celého disku, kde některé pasáže příliš nápadně připomínají Timbalandovu dřívější práci. Druhý singl TKO má středně rychlý rytmus a je to klasický výsledek spolupráce Timberlake - Timbaland. Tak by ostatně šla označit celá první polovina The 20/20 Experience 2 of 2. Otázkou je, jak dlouho ještě si JT může dovolit podobné songy produkovat, aby nebyl obviněn z toho, že vykrádá sám sebe.

Naopak inovativní skladbou je Drink You Away, kde je překvapivě hlavním nástrojem kytara. Ta hraje prim i ve skrytém bonusu Pair of Wings, kde kromě akustické kytary a smyčců zní pouze zpěvákův sladký vokál. Elektrická kytara našla své místo zase v agresivní Only When I Walk Away, kde zpěvák nechal svůj hlas upravit vokodérem. Kromě Justina lze na The 20/20 Experience 2 of 2 slyšet i hlasy rapperů Jay-Zyho a Drakea, jde však spíše o vedlejší role, vsuvky, které jen dotvářejí finální atmosféru písniček. Drobnou vadou na kráse je pak zjištění, že novinka neobsahuje jasný hit na první poslech, jakým byl například singl Mirrors. Nejblíže k ní má díky popovému vyznění Not A Bad Things.

Druhý díl dvaceti zkušeností Justina Timberlakea je srovnatelným mladším bratrem prvního disku a zpěvák se i díky novince může dál chlubit tím, že dosud nevydal nic, co by šlo označit slovem průměrný. JT už sice není tak progresivní, jako býval dříve, ale stále si drží laťku kvality pořádně vysoko. I když využívá nejaktuálnější technologie, stále lze v jeho tvorbě cítit kořeny živě hraného RnB.

Je otázkou, zda mu nyní náleží pomyslný trůn krále popu. Ten by si možná v současnosti zasloužil více Bruno Mars. Hlavní ale je, že když se v hudebním světě vysloví jméno Justin, lidem v mysli opět naskočí tvář toho správného Justina, Justina Timberlakea.

BEST TRAX: Take Back the Night, True Blood, You Got It On Me
ZKUS TAKY: Bruno Mars - Unorthodox Jukebox, Robin Thicke - Blurred Lines, Usher - Looking 4 Myself

Daniel Maršalík