RECENZE: Zdenka Predná stoupá na popový vrchol

RECENZE: Zdenka Predná stoupá na popový vrchol RECENZE: Zdenka Predná stoupá na popový vrchol

zpZDENKA PREDNÁ
AMULET
Music Media
11 trax / 42:24 min

Tracklist: Jesenná Bosanova, Dýcham, Bodliak, Walk In My Shoes, Kam ma nesie, Amulet - Štiavnica, Stratená, Ztraceno v překladu, Kľud, Výčitka, Disco

Říká se, že atraktivní vzhled je vstupenkou k tomu, aby si člověk druhého pustil k tělu a zjistil jeho charakterové vlastnosti. Podobně to může zafungovat u českého posluchače v případě Zdenky Predné, jejíž půvab je odzbrojující. Určitě mnoho mužů, ale i žen kontrolující svou konkurenci si po zhlédnutí zpěvaččiných fotek ze zvědavosti poslechne, co ta kráska vlastně dokáže. A sebevědomý člověk neodsuzující pop musí uznat, že tu existuje pěvkyně, která nejen dobře vypadá, ale i dobře zpívá.

Zdenka tvoří pop, který neuráží a který zoufale chybí nejen Slovensku, ale i Česku. Dobrým krokem se ukázala volba producentského dua Martin Šrámek - Andy Hruška z LittleBeat studia. Pod stejným producentským dohledem nahrává i o deset let mladší Celeste Buckingham. A jako by právě z jejího repertoáru vypadl první singl Walk In My Shoes, duet s Vojtou Dykem. Ten je v této písni asi o tři sta procent vkusnější než v kapele Nightwork a o sto procent méně afektovaný, než při jazzových standardech s B-Side Bandem. I když jde o zdařilou píseň, která je modernější než tři čtvrtiny české a slovenské rozhlasové produkce, lze zde poukázat na jisté limity obou pěvců. Oba jsou talentovaní a patří mezi to nejlepší, co český a slovenský pop nabízí. Bohužel to ale nestačí na to, aby oslovili i posluchače za hranicemi našich malých republik. Ve srovnání například s tvorbou mladší Celeste Buckingham, která se věnuje podobné odnoži popu, je Walk In My Shoes plošší a méně emotivní.

Jasným hitem číslo jedna je skladba Dýcham, která i přes nepříliš pozitivní téma plyne s neuvěřitelnou lehkostí. Dokonale ji pak dokresluje zvuk racků, jímž je píseň orámována. Podobnou, ale méně vzletnou atmosféru má track Bodliak. Dalším výrazným kouskem je Kam ma nesie z pera Jany Kirschner. Rukopis autorky hudby i slov tu prýští z každého tónu, o něco méně už z textu.

Filmovým dojmem působí Jesenná Bosannova, který sice nemá hitový potenciál, ale zaujme nevšedním aranžmá a recitací herečky Táni Pauhovové. Jako by se Zdenka obklopovala pouze nadprůměrně atraktivní společností. Že se neobklopuje pouze módními archetypy, dokazují tracky Ztraceno překladu a Kľud, v nichž rapper Idea zpěvačce oplatil spolupráci na jeho desce Daleko blíž. Idea má sice výrazný projev, který nemusí každému sedět, ale dobré flow se mu upřít nedá.

Zbytečně desku tříští bonusy Výčitka a Disco od Erika Horáka, které spoléhají na experimentálnost a hru se zvuky. Záměr není špatný, Slovensko má v podobných pokusech tradici, ale v rámci celku Amulet je to zbytečné a dokonce rušivé. Predná by udělala lépe, kdyby bonusem byla povedená skladba Believe Me, Zdenčina nedávná hostovačka u Beatbustlers.

Amulet má mít magickou moc, má svého nositele chránit. To asi nesplní vlastnictví aktuální desky, každopádně určitě zpříjemní mnoho chvil. Rodačka z města Štiavnica prochází stále progresivním vývojem.

BEST TRAX: Dýcham, Bodliak, Kam ma nesie
ZKUS TAKY: Celeste Buckingham - Don't Look Back, Idea - Daleko Blíž, Jana Kirschner - Veci čo sa dejú

Daniel Maršalík