LIVE: Anna K. přijela do Brna na bílém koni

Vydáno 17.11.2013 | autor: redakce

Unplugged koncerty jsou poslední dobou v kurzu. Na akustické turné vyrazila tento podzim i Anna K. s kapelou, aby zahrála na divadelních scénách a v kulturních domech i menších měst. Do Brna přivezla první sníh, i když bylo ten večer nad nulou, tak sníh to byl, bez debat.

LIVE: Anna K. přijela do Brna na bílém koni LIVE: Anna K. přijela do Brna na bílém koni

anna k 09ANNA K.
KC Semilasso, Brno
14. 11. 2013

V Semilasse nejsou akustické koncerty žádnou novinkou - letos se tu takto představil například David Koller nebo nedávno kapela Team. Zpěvačka Anna K. se tu zastavuje pravidelně, jen s tím rozdílem, že běžné koncerty tu bývají na stání. Tentokrát se tu sedělo dole v sále i nahoře na balkonech, nakonec však pro velký zájem přidali organizátoři možnost stání na balkonech.

Začalo se po menším zpoždění hitovkou Stačí když se díváš, na kterou navázala pohodová Večernice a Nebe, v jehož refrénu museli zvukaři zpěvačku ve zvuku výrazně zeslabovat, jelikož Anninou devízou nejsou výše posazené party, ale právě ty nižší, které zdobí svým typickým sametovým altem. Příjemně s jejím hlasem ladily vokály, obstarávané jejími muzikanty od kláves a od akustické kytary. Další ze série pecek byla Chvíli nad vodou, u níž dojem poněkud rušilo přehnané echo, na posluchače-fanoušky však svůj účin měla a vzbudila v sále první výraznější ohlas.

anna k 03anna k 08

Roztleskat všechny v sále se jí podařilo u úderných písní jako Divoká, Šestý smysl, Tamaryšek nebo Zavírám oči. Emočně nejsilnější skladbou večera byla Píseň o slzách inspirovaná tehdejšími zdravotními problémy zpěvačky, která ale může rezonovat jak touto konkrétní zkušeností, tak i v obecné rovině s nepříjemnými prožitky a zkušenostmi každého člověka - možná proto po odzpívání dostala Anna K. od publika dvě kytice. Pak už se zase pokračovalo v odlehčenější, rockově laděné muzice: Děti květin, Lehce nevinná nebo její český cover písně Because the Night, u něhož se tleskalo dokonce i ve stoje. V závěru se atmosféra opět zklidnila písněmi Nebe, v jejímž druhém provedení zpívali v Semilasse úplně všichni, a jako úplně poslední zazněla Jediná.

Těm, co znají zpěvaččinu tvorbu jen z rádií, se akustické turné nemusí jevit jako něco jiného oproti normálu, opak je ale pravdou, což se ukazovalo místy i na tomto koncertě. Vystoupení Anny K. mívají totiž k rockové muzice velmi blízko. Pro akustické turné byly umírněny aranže skladeb, nástrojový arzenál obohatila například sestava perkusí, bendžo, zobcová flétna. {vypnoutlink:Nebe}

text: Nikola Illeová, foto: Romana Šlapáková

0,00