RECENZE: Avril Lavigne splácala Marilyna Mansona s Hello Kitty

Čerstvě vdaná teen-idolka se nás svou pátou řadovou, eponymní deskou snaží přesvědčit, že má stále co říct. Netrápí ji, že vlastní identitu ztratila už několik let zpátky.

RECENZE: Avril Lavigne splácala Marilyna Mansona s Hello Kitty RECENZE: Avril Lavigne splácala Marilyna Mansona s Hello Kitty

avril lavigne COVAVRIL LAVIGNE
AVRIL LAVIGNE
Sony Music
13 trax / 45:59 min

Tracklist: Rock N Roll, Here's to Never Growing Up, 17″, Bitchin' Summer, Let Me Go (feat. Chad Kroeger), Give You What You Like, Bad Girl (feat. Marilyn Manson), Hello Kitty, You Ain't Seen Nothin' Yet, Sippin' On Sunshine, Hello Heartache, Falling Fast, Hush Hush

Bylo by až nechutně snadné smést aktuální tvorbu Avril Lavigne ze stolu. Z nějakého důvodu ale hvězdička Avril ještě nevyhasla. Možná je to právě proto, že se její posluchači snaží pod nánosem laku na nehty a producírováním se v podvazkách najít tu holku, kterou byla dřív. Talentovanou, svou, drzou, jedinečnou. Její písně byly chytlavé, ale ne hloupé. Když jí bylo sedmnáct, oprávněně rozvířila vody hudebního byznysu. Druhým albem dokázala, že umí víc, než jen drandit ulicemi na skejtu. Věrohodné bylo nejen její dojímání u klavíru, ale i hopsání s kytarou. Dala teenagerům, co potřebovali - mít s kým se ztotožnit.

Od třetí desky je pohádky konec. Princeznu Avril sežral drak a všechno začalo být puntíkaté, blonďaté a doslova "sakra hot" laciné. Když následně spadla v klipu k soundtracku Alice in Wonderland do jámy za bílým králíčkem a po tvářích jí tekly obrovské černé slzy, nevěřil jí to nikdo, komu bylo víc než osm let.

Co po tom všem čekat dnes? Deset let popularity za ní a drak nedrak, Avril se cítí jako princezna stále. Mohla se vydat dvěma cestami - dospět, nebo se vrátit do lacláčů. Bohužel nebyla schopna ani jednoho a výsledek občas shazuje ze židle zděšením.

Ať se budete sebevíc snažit udržet předsudky na uzdě, spolupráce Avril Lavigne a Marylina Mansona bude vždycky úlet. Výsledek sám o sobě je ale překvapivě jedním z nejlepších momentů alba. Tedy pokud se zaměříte na Mansonovo rázné "One, Two, Free, Four!" a nebudete poslouchat infantilní, hihňáním okořeněnou snahu Avril přesvědčit Mansona, že ji určitě touží políbit.

Aby novopečený ženáč Chad Kroeger nežárlil, zazpíval si se svoji manželkou duet Let Me Go. Kdyby jen zazpíval! Chad se autorsky a producentsky podílel na osmi ze třinácti písní na albu. Avril nemohla najít sobě lepšího spojence - její hudební zaměření se nese ruku v ruce s hudební produkcí partnera. Let Me Go je dojemná balada plná velkých gest a procítěného zpěvu, která zní trochu jako Lullaby od Nickelback a trochu jako Wish You Were Here od Avril. Ve skutečnosti je duet "překvapivě" naprosto o ničem. Tím spíš, že text o rozcházení nám předkládá páreček, který se právě vrátil z líbánek, takže osobního prožitku je ve skladbě asi stejně jako rockerství v otvíráku alba Rock N Roll. Pokud ovšem považujete za vrchol rockerské rebelie se zdunit na maturitním plese, tak nebudete mít námitek. Mimochodem i popinka Britney Spears byla coverem I Love Rock'n'Roll od Joan Jett téhle legendární rockové divě mnohem blíž, než Avril ve svých dvaceti devíti letech dospělosti.

Přestože Avril většinu alba vyplňuje vzpomínáním, jaké to bylo, když jí bylo sedmnáct a její skater boy jí řekl, že je krásná, aspoň v poslední Hush Hush dokázala, že umí složit píseň, aniž by u toho japonsky mňoukala jako v uširvoucí Hello Kitty.

Avril punkerka, Avril rockerka, Avril manželka, Avril puběrťačka, Avril Gangnam Style, to všechno na jedné desce. Avril jako ta, které už nevěříte jediné slovo ani tón. Svým dětem můžete pustit tetu Avril na piškotéce a Avril Lavigne naživo bude jistě pro děti "show s překvapením". Nikdo si už totiž netroufá předpokládat, co od téhle adolescentní dámy čekat. {vypnoutlink:Sunshine,Alice}

BEST TRAX: Hello Heartache, Hush Hush, Bad Girl
ZKUS TAKY: Pink - The Truth About Love, Taylor Swift - Red, The Pretty Reckless - Going To Hell

Alena Bílková