RECENZE: Pro Celeste Buckingham jsou Česko a Slovensko příliš malé

Vydáno 27.11.2013 | autor: Daniel Maršalík

Celeste Buckingham se s druhou deskou splnil jeden z cílů, který si dala. Její album zní světově a česko-slovenský rybníček pro ni začíná být příliš malý. Dočká se vytouženého úspěchu i ve Spojených státech, kde už delší dobu studuje a buduje kariéru?

RECENZE: Pro Celeste Buckingham jsou Česko a Slovensko příliš malé RECENZE: Pro Celeste Buckingham jsou Česko a Slovensko příliš malé

celestebuckingham whereIbelong COVCELESTE BUCKINGHAM
WHERE I BELONG
Supraphon
12 trax / 42:22 min

Tracklist: I'm Not Sorry, Me And The Celling, Crushin' My Fairytale, A Thousand Walls, Armor, Who I've Always Been, Nothing Ever Can, Walk Beside You, Gone, I Was Wrong, Never Be You, Run Run Run

Kdo si koupil Celestinu novinku, zjistil že z dvanácti tracků již celých pět velmi dobře zná. Zpěvačka na album zařadila i singly, která vznikly po vydání debutu Don't Look Back, ale před vylisováním Where I Belong. Konkrétně jde o aktuální singl Crushin' My Fairytaile, hit Never Be You a duety Gone (se sestrou Carmel) a I Was Wrong (s Majkem Spiritem). Bonusovou stopou je roztleskaná Run Run Run, nejúspěšnější skladba z první desky, která někdejší finalistku Česko Slovensko hledá superstar vynesla na špici tuzemského popu a aktuálně zdatně boduje v evropském vysílání MTV.

Už první poslech písně Crushin' My Fairytale naznačil, že album má skvělou produkci a v rádiovém éteru zapadne mezi americké a evropské hity jak dílek do skládačky. Bohužel tato skladba (podobně jako velká část dalších úspěšných písní) za světovým zvukem schovává plytkost a kolovrátkovitost. Singl je na desce naštěstí ukryt mezi podstatně zdařilejšími kousky. O Celestině novince obecně lze prohlásit, že čím je skladba horší a nudnější sama o sobě, tím se ji producenti snažili vytunit vymazlenou produkcí. A i když tentokrát nenajdeme podobně silnou skladbu jako Run Run Run, pořád je zde mnoho nosných melodií, které mají potenciál zaujmout hlavně posluchače komerčních rádií.

Křehký půvab zpěvaččina hlasu odkryjí zejména pomalejší a středně rychlé skladby. V úvodní I'm Not Sorry se slečna Buckingham mění ve vyzrálou divu. Naléhavost v hlase je posílena gradací hudebního podkladu. Podobný průběh má Walk Beside You. Dospělý pěvecký výkon dotváří atmosféru i u minimalistické Nothing Ever Can. Naopak étericky (ale ne dětsky) jako víla zpívá pohledná brunetka v nejpomalejší písni A Thousand Walls. Emoce jsou cítit i z duetu I Was Wrong. Slovenština Majka Spirita celek narušuje podstatně méně, než tomu bylo v duetu s Martinem Harichem na debutu.

Where I Belong potvrdilo, že Celeste je skvělou skladatelkou a stále lepší interpretkou. Navíc ví, jak by měla její hudba znít. Je mladá, chce bavit, ale zároveň nechce tvořit pokleslou zábavu. Ačkoliv "nadnárodním" soundem potratila něco ze své osobitosti, její novinka už teď dosahuje kvality světového popu.

BEST TRAX: I'm Not Sorry, A Thousand Walls, Walk Beside You
ZKUS TAKY: Zdenka Predná - Amulet, Pink - The Truth About Love, Avril Lavigne - Avril Lavigne

Daniel Maršalík