LIVE: Nightwork domňoukali. Loučila se plná O2 Arena

Vydáno 26.11.2013 | autor: redakce

Po sedmi letech na scéně a třech vydaných studiových nahrávkách se skupina Nightwork rozloučila se svými příznivci v téměř vyprodané pražské O2 Areně na jediném koncertu věnovaném jejímu aktuálnímu albu Čauki Mňauki.

LIVE: Nightwork domňoukali. Loučila se plná O2 Arena LIVE: Nightwork domňoukali. Loučila se plná O2 Arena

Nightwork 06NIGHTWORK
O2 Arena, Praha
25. 11. 2013

Avizovaný konec byl přitom brán po celý večer vážně a krom mikin z merchandisingu s malým nápisem "2006-2013?" nikdo na fanoušky nepomrkával a nedával najevo, že tomu tak není. I ujišťování z úst frontmana Vojty Dyka "nikdy neříkej nikdy" znělo značně skepticky.

Po celých sedm let se šestice pánů prezentovala více jako zábavová jednotka na pomezí muziky a show tvořící čest pojmu "hudební průmysl" a nejinak tomu bylo i na jejím závěrečné show - už předskokan Adam Mišík spolu se svými hosty Johny Machettou a Voxelem dal tušit, že o hudbu jde až v třetím, čtvrtém gardu. Jako téměř každý předskokan na opravdu velké akci měl zvukařem upravený zvuk tak, aby se nemohlo stát, že předčí hlavní hvězdu. Byla to ale hlavně jeho nic neříkající stylizace do hvězd, které vídá v televizi, co mělo nevalnou kvalitu samo o sobě. Měla-li tedy jeho vydavatelská firma pocit, že s koncem Nightwork naučí jejich věrné ovce na novou star, úplně jí to tímto krokem asi nevyšlo.

Nightwork 37Nightwork 40

To hlavní tahoun večera si sám dal na rozlučce záležet o poznání více - kapela rozšířená o dalších osm muzikantů, dva hosté v hlavním programu (z toho jeden nečekaný) a především nastudování většiny nových písní pouze pro tento večer - to byly hlavní deviza celého dvouhodinového vystoupení.

Boj s nazvučením naštěstí netrval nijak dlouho a čtrnáctičlenná banda muzikantů se mohla pustit do vypouštění jedné skladby za druhou, kdy novinkové písně střídaly ty nejprovařenější z minula. Nightwork se po celou dobu svého působení snažili vydobýt si z kopírování svých slavnějších zahraničních kolegů přednost a tu i tentokrát zúročovali pomocí vložených vsuvek ze známých originálů. Veskrze všechny měly úspěch, pouze závěrečná skladba z filmu Život Briana Always Look On The Bright Side Of Life od umělecké skupiny Monty Python zřejmě cílovou skupinu dorazivší do vysočanské haly minula, a tak se Vojtěchu Dykovi nepodařilo její nápěvek vštípit svému publiku tak, jako např. zvolání o tom, že je gay.

Nightwork 42

Ať již zmíněné doznání k orientaci na stejné pohlaví, či informace o tom, kam umístit svou výbavu při tanci v teplákách, vždy se účinkující dočkali mohutné výpomoci celého sálu a v ten daný moment mohli mít opravdu nefalšovaný pocit, že i přes svůj ohlášený konec po nich něco v srdcích svých posluchačů zůstane. A trefa přišla evidentně i s prvním hostem večera. Leoš Mareš zahostoval v rámci písně Andělská dívka a i jeho krátkou vsuvku si s ním zazpívalo nemalé množství přítomných. Druhým, kdo vystoupení Nightwork obohatil (v písni Slunce v duši), byl o něco tradičnější - Ondřej Soukup, který si přišel zahrát basovou linku.

Kromě muzikantů samotných se mohl každý pokochat vkusnou obrovskou růží vedle pódia, z jejíhož vrcholu zazněla píseň Vzduchoplavec, a také satelitem k Čekám na signál a klecí pro ZOOmbu. Dále pak projekcemi, jež se střídaly na šesti menších panelech a třech velkých projekčních plochách. Ty kromě všemožného upozorňování na to, na jakou skupinu jsme to vlastně přišli, měly jinak poměrně rozumně dokreslující charakter a až na jeden malý výpadek v přídavcích plnily svou roli dobře.

Nightwork 18Nightwork 17

Úplný závěr večera patřil čtyřicítce osobností a přátel i pracovníků s kapelou spojených, kteří jeden po druhém nastoupili na pódium, aby sborově zazpívali nápěv titulní písně nové desky a celého koncertu - Čauki Mňauki. Jim bylo děkováno, bohužel na úkor zbylých čtrnácti dosud na pódiu stojících muzikantů, jejichž představení se nám až na výjimky nedostalo.

Ohlášený konec a rozlučka Nightwork přišly v pravý čas. Především frontman Vojta Dyk má už zcela jiné ambice než doporučovat teenegerům, jak se mají chovat na parketu vesnické zábavy. Ode dneška se tedy vzniklá díra na trhu může zaplnit novým produktem té pravé nefalšované zábavy.

setlist: Zahajte křik, Život v punku, Čekám na signál, Drevosústruhár, Vzduchoplavec, Mája, Brazilia, Sexy Cool Driver, Rybářský lístek, Andělská dívka, Vánoční čas, Globální oteplování, Gospel, Španělská, 4-3-2-1 Tancuj, ZOOmba, Slunce v duši, Tepláky /// Dyktátor, The Gang Bang, It's My Life /// Čauki Mňauki

text: Viktor Mašát, foto: Jitka Říhová

0,00