LIVE: Rudé rty Anny Calvi šeptaly i křičely

Vydáno 07.03.2014 | autor: Ondřej Bambas

Carevna Anna se do České republiky vrátila po necelých dvou letech. Při první návštěvě ji však měli možnost ocenit pouze návštěvníci královehradeckého festivalu Rock for People. V pražském klubu tak představila svou hudbu v plné parádě, s tříčlenným doprovodem, loňskou deskou i nově představeným coverem.

LIVE: Rudé rty Anny Calvi šeptaly i křičely LIVE: Rudé rty Anny Calvi šeptaly i křičely

Anna Calvi 03ANNA CALVI
Lucerna Music Bar, Praha
6.3.2014

Před dvěma lety vystupovala Anna Calvi ještě s vlasy staženými do culíku, měla natočenou pouze jednu desku a na pódiu ji doprovázel bubeník a multiinstrumentalistka ovládající hru na harmonium, vibrafon, perkuse i cimbál. Do Lucerna Music Baru se však vyzbrojila novým materiálem z loňské desky One Breath a k sobě do týmu nově přibrala klávesistu. Vlasy měla rozpuštěné, vlnité a její outfit, byť stále decentní a vkusný, působil o něco ležérněji, což sedělo k Annině uvolněnému přístupu. Člověk by neřekl, kde se ta všechna dramatičnost a dominantní póza v této milé panence bere. Zřejmě za to může její oddanost hudbě, z níž je cítit, že jí žije, dýchá. Nejvíce to potvrzují momenty, v nichž hraje sólo a její drobné ručky se se strunami mazlí, jak kdyby ji hru učil samotný Jimi Hendrix. Nebo když zpívá ty nejvypjatější části refrénů a její rudě namalované rty odkryjí její zvláštně pokřivená ústa propouštějící hlasité tóny.

Anna Calvi 16

Láska k muzice je cítit i z předělaných písní, které jen tupě nepřehrává, naopak přemýšlí nad jejich významem a vytváří zcela vlastní intepretaci. V přídavcích tak nechyběla tradiční Jezebel, došlo i na oblíbenou Fire Bruce Springsteena. Premiérově navíc zahrála temnou Ghost Rider od eletronického dua Suicide, které dodala svým přednesem snad ještě více naléhavosti, než obsahuje originál. Při této písni, nebo pomalejší Piece By Piece, ukázala Anna svou introvertní polohu, kdy až skoro šeptajíce zpívá a připomíná tak Xiu Xiu vzdávající hold Nině Simone.

Anna Calvi nepřivolává masy fanoušků, naštěstí do Lucerna Music Baru jich několik nalákala, aby se prostor jakž takž zaplnil. A to z nich několik muselo přijít na doporučení, ale o to příjemnější překvapení z vystoupení však mohli mít. Přestože má zpěvačka k sobě nakloněné odborné publikum a chvály je jí dostává i z řad umělců jako například Brian Eno, na vyprodané velké stadióny si ještě nějakou dobu počká. A její tvorbu si na rozměrné stagei, nejen té festivalové, představit lze. Možná by se tak mohla vytratit intimita, do níž se během svých písní díky téměř post-rockovým postupům uspi-a-odstřel několikrát dostane, na druhou stranu si vypalovačky Desire či Blackout majestátný přednes a hlučnou aparaturu zaslouží.

Anna Calvi 01Anna Calvi 14

Někteří hudebníci potřebují ke své prezentaci nákladnou show s doprovodným programem odklánějící pozornost od těch pravých výkonů, Anně stačí růž s řasenkou ke zkrášlení, podpatky k podtžení ženskosti a k prezentaci kytara s mikrofonem. Celé to vylepší pouze doprovodnou kapelou zvládající třikrát více nástrojů, než jich je na pódiu, trojbarevným nasvícením a jednoduchými přehozy s řetízky překrývajícími casey. Kdo z vás to umí? {vypnoutlink:Kiss}

Setlist: Suzanne & I, Eliza, Sing To Me, Cry, Surrender, Rider To The Sea, First We Kiss, I'll Be Your Man, Love Of My Life, Piece By Piece, Suddenly, Carry Me Over, Bleed Into Me, Ghost Rider, Fire, Desire, Love Won't Be Leaving – A Kiss To Your Twin, Blackout, Jezebel

text: Ondřej Bambas, foto: Matěj Slezák

0,00