LIVE: Když na diskošku, tak s Disclosure!

Vydáno 15.03.2014 | autor: redakce

Jedno z nejžhavějších jmen současné taneční scény nám agentura Fource Entertainment dovezla v době, kdy je stále aktuální, za což jí patří velký dík. A že je u nás po mladých a nadějných interpretech poptávka, potvrdilo i vyprodané SaSaZu, kam se akce přesunula z původně ohlášeného Roxy.

LIVE: Když na diskošku, tak s Disclosure! LIVE: Když na diskošku, tak s Disclosure!

Disclosure 08DISCLOSURE
SaSaZu, Praha
14. 3. 2014

U elektronických uskupení je jedním z nejdůležitějších atributů scéna a vizuál. Výpravně pojaté pódium čítalo dvě oddělené hradby přístrojů - na levé straně si s elektrickými bicími a jinými udělátky hrál mladší Howard, na té pravé si Guy vzal do parády kromě jiného třeba i basovou kytaru. Nad hlavami jim visely tři soupravy kosočtvercových obrazovek, kolem kterých barevně probleskovaly pohyblivé světelné úly a celek doplňovaly řady bodových žárovek a stroboskopů. Jednoduše nádhera.

Ačkoliv před SaSaZu ještě had lidí vystával frontu, mladé umělce tlačil čas, a tak na nic nečekali a hned ze startu odpálili rozbušky F For You v remixu s Mary J. Blige a When The Fire Starts To Burn, během níž se obrazovky zbarvily do oranžovožlutých plamenů. V té euforii byste se mohli vykoupat.

Disclosure-SettleDISCLOSURE

Nominace na Grammy za Best Dance/Electronica Album, první místo albového žebříčku ve Velké Británii, 9.1 bodů z 10 v recenzi Pitchforku, nominace na Brit Award v kategoriích British Breaktrough Act, British Group nebo Mastercard Album Of The Year. To jsou jen některé z úspěchů, kterými se díky debutu Settle mohou chlubit britští bratři Guy a Howard Lawrenceovi, kteří si dohromady říkají Disclosure.

Od třetí Boiling, při níž velká část obecenstva polevila v nadšení, se ale začínalo ukazovat, že sourozenecké duo svým fandům samo kazí mejdan tím, že nedokáže dvě po sobě jdoucí skladby propojit jednoduchým beatem a postarat se tak o prostou hudební návaznost. Místo toho tak nezřídka docházelo k momentům, kdy skvěle rozjeté publikum zastavila v tanci násilná, dramatická změna tempa a melodie, ke které došlo jen proto, že pánové prostě potřebovali přejít k odehrání další písně. O závažný problém sice nešlo, nicméně nebýt takovýchto drobností, jistě by více jak hodinu a čtvrt dlouhý set působil konzistentněji a posluchačsky přirozeněji.

Disclosure 07Disclosure 19

Velmi přirozeně naopak fungovalo propojení hudby s vizualizacemi. Ať už se bavíme o pingpongových míčcích v Grab Her!, šachovnicové vlajce při Stimulation nebo zelenožlutě nasvícené What's In Your Head, kterou doplnila ikonická silueta obličeje, jež se stala nedílnou součástí trademarku skupiny, platilo, že se celou dobu bylo na co dívat.

Škoda jen, že s Disclosure nepřicestoval i některý z hostů a tak jsme se živého hlasového projevu dočkali jen během Confess To Me a v prvních dvou skladbách. Naštěstí ale ani absence mladinké Elizy Doolittle nezabránila ve vychutnání si povedené You & Me, na British Single Of The Year nominované White Noise nebo jednoho z vrcholů večera, citelně pomalejší Help Me Lose My Mind, ve které klubem zněl éterický hlas Hannah Reid, zpěvačky London Grammar.

Disclosure 23

To už se ale párty blížila ke svému konci a když po sedmnácti odehraných kouscích bylo nadšeným fanouškům, ale i těm znuděným postávajícím, kteří se do SaSaZu přišli spíš jen ukázat a nafotit nějaká ta selfíčka, zřejmé, že zbývá poslední věc, propukli v tak hlasitý řev, až z toho běhal mráz po zádech. Závěrečnou Latch tak neodzpíval jen Sam Smith, ale i všichni ostatní.

Disclosure svým pražským vystoupením potvrdili, že mají na to stát se jednou takovými ikonami, jakými byli Faithless, Underworld nebo The Chemical Brothers a že si ten humbuk kolem sebe zaslouží. A ačkoliv jejich show měla své mouchy, jako celek ji milovníkům elektroniky nelze než doporučit.

Setlist: Intro, F For You, When The Fire Starts To Burn, Boiling, Tenderly, Flow, You & Me, Stimulation, Grab Her!, White Noise, Voices, What's In Your Head, Confess To Me, Apollo, Running (Remix), Running (VIP remix), Help Me Lose My Mind, Latch

text: Jan Trávníček, foto: Jitka Říhová

0,00