LIVE: Lucie v Praze - TOP 7 nejsilnějších okamžiků

Vydáno 12.06.2014 | autor: Petr Adámek

Loni ohlášené halové turné Lucie vyvolávalo po celou dobu příprav mnoho otázek. Jak se kapela po desetiletém hiatu sehraje? Skutečně připraví show srovnatelnou se zahraničními produkcemi? Jaké skladby zazní? Bude na pódiu cítit někdejší chemie? Připravili jsme sedm okamžiků z prvního ze tří pražských vystoupení, které v paměti zůstanou zapsány nejsilněji.

LIVE: Lucie v Praze - TOP 7 nejsilnějších okamžiků LIVE: Lucie v Praze - TOP 7 nejsilnějších okamžiků

Lucie 02arena 03"UDĚLÁME SI MEJDAN?"

David Koller nikdy nebyl na pódiu za velkého řečníka. Oproti několika menším rozehřívacím koncertům, které celému kolosálnímu turné předcházely, tentokrát přece jen jazyk rozvázal. Některé jeho pokusy o rozezpívání publika sice působily trochu křečovitě a násilně, ale snahu o komunikaci s diváky mu upřít nelze. S šestnáctitisícovým davem laškoval také Robert Kodym, to když "v hlavním městě Praha" oslovil plnou halu familiérně "děti moje" a následně si slovy "buďte zticha" vyžádal klid na procítěný úvod Panice.

Lucie 02arena 09UFO BUBENÍK

Když se kapela před startem turné dušovala, že se produkce a pódiové efekty vyrovnají nejlepším zahraničním show, nešlo jen o prázdná slova. Největší technickou lahůdkou byla výsuvná plošina s bicími, na níž David Koller v závěru koncertu doputoval ve výšce několik metrů přímo nad hlavy diváků v předních řadách a díky pohyblivému kloubu se lehce naklonil směrem k ploše. Rošťárna, kterou Tommy Lee z Mötley Crue předváděl už před mnoha lety, přesto velmi působivé číslo.

Lucie O2 arena 22PROPRACOVNÁ SCÉNA

Celé turné se připravovalo rok, není proto divu, že samotná stage byla dotažená k dokonalosti. Možnosti pódia naznačil už samotný úvod, kdy čtveřici Koller, Kodym, Dvořák, P.B.Ch. vyzvedla na hlavní scénu speciální plošina, která v průběhu koncertu přivezla a odvezla i smyčcové kvarteto a u Noci také Dvořáka s klavírem. Na pódiu pak hrály horizontální i vertikální škatulata i obě Kollerovic bicí soupravy, svoje efektní soukromé výsuvné plošiny měly i ostatní členové. Snad jen ty stříbrné konfety ala sníh ala kokain z Bogoty v Medvídkovi jsou už trochu otřepané.

Lucie 02arena 04LENKA DUSILOVÁ S ROBERTEM KODYMEM

Stejně jako v případě předchozích koncertů turné mají také pražská vystoupení jediného hosta. Je jím Lenka Dusilová, kterou kapela uvítala na pódium jako čerstvou maminku u písně Sen. Ještě víc než její příjemné zdvojení Kollerova vokálu však potěšila scénka, kdy si zpěvačka v úvodu skladby rozmařile pohrála se strunami Kodymovy kytary (pro hnidopichy: ano, Kodym Lenku učil používat e-bow, tzv. elektronický "smyčcový" efekt pro kytaru, tak je to přesně). Kapele je po právu vyčítána jakási strojenost a škrobenost projevu a tenhle gag dodal koncertu aspoň malý nádech autenticity.

Lucie 02arena 01MÍT TĚ SÁM. A JAK JE TO DÁL?

Koncert Lucie nebyl bez chyb. Tu a tam se někdo netrefil do předehraných smyček, Koller ne vždy stihnul dobře načasovat refrén. Zatímco v těchto případech jde o liknavost a amaterismus, daleko zásadnější chyba, kdy Koller zapomněl část textu v Mít tě sám, působila naopak sympaticky. Přinejmenším proto, že chvílemi převoněné show dodala lidský rozměr. Ostatně nebylo to poprvé, kdy někdo z kapely zapomněl text: během koncertu na Staroměstském náměstí spletl Kodym sloky v Panicovi.

Lucie 02arena 06FULL HOUSE

Lucie má v roce 2014 na české scéně poměrně snadnou pozici. Deset let jí na pódiu (nepočítáme-li několik malých exkluzivních akcí pro pár lidí) její věrní neviděli a není proto divu, že na turné se podle pořadatele skoupilo přes 100 tisíc lístků. A právě divácká kulisa v zaplněné pražské aréně posunula už tak povedený koncertní zážitek ještě o stupeň výš. Ke konci setu už nehrálo příliš roli, kdo si koupil lupeny na stání a kdo na tribunu na sezení, jelikož na nohou byla celá hala. A co víc, podle chorálů, které doprovázely každou druhou píseň, bylo zřejmé, že v napěchované O2 areně naprosto převládají opravdoví fans nad zvědavci.

Lucie 02arena 05NADUPANÝ SETLIST

Amerika, Pohyby, Daniela, Lucie, Vona říká jó, Nech to stát, Srdce, Kengi, Mít tě sám, L'aura, Utíkej, Noc, Sen, Zkamenělý dítě, Medvídek, Šrouby do hlavy, Lovec střelec doktor & vědec, Panic, Oheň, Černí andělé, Krev a R'n'R, Dotknu se ohně, Troubit na trumpety by se nám líbilo, Amerika; tak vypadá aktuální setlist Lucie. Jistě, "tu svoji oblíbenou" ve dvouhodinovém programu nemůže najít úplně každý, přesto lze říct, že nic zásadního nechybělo. Snad jen ta někdejší soudržnost a společná radost a nadšení z hraní. Ale to už je zase jiný příběh.

text: Petr Adámek, foto: Jan Nožička, Pavel Mužák

0,00