LIVE: Hrady CZ - 6 NEJ momentů z Veveří

Vydáno 10.08.2014 | autor: redakce

V letošním roce slaví putovní festival po českých a moravských hradech Hrady CZ výročí - moravská větev festivalu pět let a česká dokonce deset let. První moravskou zastávkou byl hrad Veveří, kam dorazili např. Monkey Business, Olympic, Mandrage, Chinaski, Rytmus nebo Ben Cristovao.

LIVE: Hrady CZ - 6 NEJ momentů z Veveří LIVE: Hrady CZ - 6 NEJ momentů z Veveří

039 veveri

NEJLEPŠÍ ROZCVIČKA

Na jednoho z největších taháků, kapelu Monkey Business, došlo hned v úvodu hlavního dne festivalu. V jednu hodinu odpoledne, v době, kdy na Veveří vládla největší vedra. A do toho přišli oni se svou funky smrší. Vystoupení proběhlo podle klasického scénáře - standardně dobrá hudební produkce, šílené kostýmy a nechybělo ani Matějovo šplhání po konstrukci pódia. Ještě před lekcí horolezectví zpěvák ve skautském stejnokroji zavelel táboru fanoušků rozcvičku a ti poctivě cvičili podle jeho pokynů: jedna ruka, obě ruce, pěsti! Nebýt hasičů kropících publikum hadicemi, tak se všichni vypařili. Tentokrát doslova.

013 veveri monkey businessNEJŠÍLENĚJŠÍ KOSTÝM NA PÓDIU

Jak už bylo zmíněno, Monkey Business nezklamali a opět si připravili skvělé kostýmy. Matěj za skauta, Tonya ve stejném v dámské verzi. Tentokrát ale všechny ostatní členy kapely se svým kostýmem strčil do kapsy baskytarista Pavel Mrázek. Na sobě měl dvoudílný komplet ze zelené plavkoviny - což ve vedrech bez vody musí být zážitek. Spodní díl plavek (obepnutých, bez nohavičky) zdobil zezadu bílý králičí ocásek, na spodní díl plavek navazoval korzetový vrchní díl bez ramínek. A správnému králíčkovi nesmí chybět ušiska, které měl Mrázek na hlavě na čelence.

100 veveri hentai corporationNEJDIVOČEJŠÍ KAPELA

Na programu festivalu figuroval zpěvák Michal Hrůza, ale kvůli nešťastné červencové události za něj museli pořadatelé sehnat náhradu, což není v průběhu festivalové sezóny nijak snadný úkol. Zpěváka na programu vystřídala výstřední skupina Hentai Corporation. Úsměvný sám o sobě byl fakt, že jeiich vystoupení následovalo po setu Tomáše Kluse. Klusovo poklidné písničkaření vystřídal přesný opak - nářez, řev, oplzlé řeči, rokenrol, whiskey! Pod pódiem zůstali jen ti praví věrní s pořádně tvrdým srdcem. Toto vystoupení zároveň aspiruje na největší úlet festivalu, částečně konkurovat mu může snad jen vystoupení Rytmuse.

054 veveri ben cristovaoNEJHEZČÍ ROZTLESKÁVAČKA

Ocenění nejhezčí roztleskávačka si po právu vysloužil Ben Christovao. Ben měl smůlu, protože jak už to tak na Veveří bývá, odpolední vedra vystřídal déšť a celé jeho vystoupení propršelo. Avšak (převážně mladým) fanynkám to zřejmě moc nevadilo, zpěvák rozbalil show a svým pověstným pohybovým uměním rozhýbal i všechny moknoucí pod pódiem. A jely se b(B)omby, od začátku až do konce! Jeho vystoupení měl osnad jediný vroubek - ať zpíval Ben česky nebo anglicky, v obou případech mu bylo velice špatně rozumět.

042 veveri olympicNEJVĚTŠÍ VETERÁNI

Největšími veterány na festivalu se stala kapela Olympic, která funguje neuvěřitelných 52 let. Olympicům to stále bezvadně hraje, točí nové desky, koncertují a objíždějí festivaly. A nechybí jim po těch letech ani vtip. Petr Janda, ač v písni Já jsem nejsem zlej z posledního alba tvrdí, že je naštvanej, že je starej a nevrlej, ve skutečnosti si z toho umí udělat legraci, například když na začátku vystoupení zahlásil, že v rádiu říkali, že staří lidi nemají ve vedrech vycházet ven, prý se teda uvidí, co to s ním udělá. Olympici měli pro svůj set z čeho vybírat, zazněly jejich největší hity napříč všemi deskami jako například Bon soir mademoiselle Paris nebo Snad jsem to zavinil já.

070 veveriNEJHLASITĚJŠÍ ZPĚV

Posledním koncertem na hradě Veveří bylo vystoupení skupiny Chinaski. Začalo velmi poklidně, první písní jen Michalovým zpěvem s kytarou, tempo pak gradovalo postupně. Všichni zpívali všechno, včetně novinek z připravovaného alba, které by mělo vyjít koncem října. Chinaski se od nových písní dostali až k těm nejstarším, jako je třeba píseň Punčocháče z jejich úplně první desky, kterou natočili v roce 1995. V ní publikum rozdělili na mužskou a ženskou část, aby jako dva sbory zpívali refrén skladby. Jejich vystoupení se tak stalo zdařilou tečkou za celým festivalem.

text: Nikola Illeová, foto: Romana Šlapáková

0,00