LIVE: Dan Bárta znovu s Alicí - víc než bigbít

Vydáno 03.09.2014 | autor: redakce

Brněnský Metro Music Bar slavil narozeniny. A ke každým narozeninám samozřejmě patří dárečky. Tentokrát si však Metro připravilo dárek hlavně pro své návštěvníky, když se klubu podařilo po celých dvaceti letech dostat do Brna Dana Bártu s Alicí.

LIVE: Dan Bárta znovu s Alicí - víc než bigbít LIVE: Dan Bárta znovu s Alicí - víc než bigbít

Dan Barta Alice 08DAN BÁRTA & ALICE

Metro Music Bar, Brno
2. 9. 2014

S Alicí to bylo vždycky divoké, jak se sluší a patří na pořádný bigbít. Plzeňská kapela vznikla začátkem 90. let a byla to ona, kdo dala české scéně geniálního zpěváka Dana Bártu. Vydala tři povedená řadová alba, v roce 1997 však utichla. V pozměněné sestavě, s jinými zpěváky a v různých obdobích zkoušela pak štěstí dál. Dnes vystupuje je sporadicky.

I proto byla pro promotéry z Metra původní sestava s Danem Bártou tak lákavá, obzvlášť po zmíněných 20 letech od jejich posledního brněnského vystoupení. Kromě Bárty tedy dorazili bubeník Jiří Mikeš Milý, baskytarista Zdeněk Podskalský a kytaristé Lumír Václavík a Martin Střeska.

Kapela koncert odpálila tvrdě - skladbou Hej ty z eponymní desky Alice, z níž dále zazněly ještě Teritoriální král a Kolikrát. Bárta ušel od té doby kus cesty, v porovnání s původními verzemi jeho projev zjemnil a skladby nyní obohacoval svými improvizacemi přesně tak, jak je to v jeho projektech obvyklé. Například u známé písně Ráj se mnou nehledej z alba Ústa hromů nechal refrén zaznít snad jen jednou.

Dan Barta Alice 10Dan Barta Alice 19

Není obvyklé, aby rocková kapela vyhlásila v polovině setu pauzu, dokonce na 20 minut. Dlouhá absence hraní se nakonec projevila právě po přestávce, kdy Bárta v písni Blues nenápadně pokukoval do textu rozloženého na zemi pódia a ještě o něco hůř se mu textově dařilo v plynule navazujícím coveru Black Velvet. Během večera zahrála sestava několik dalších coverů, skladby Wild Flower a Peace Dog od The Cult, s nimiž si poradili velmi dobře, v Bártově podání dokonce možná i lépe než v originálním. V úplném závěru zazněl další tradiční přídavek Alice - motorkářský hymnus Born To Be Wild skupiny Steppenwolf.

Pro zpěváka, jak ho známe teď, jsou charakterističtější spíše pomalejší skladby - v případě Alice nejvíc asi meditativní Ráno a klidná Klidná. Dále zazněly Koma, Pačívský tango, vypalovačka Slepej, mladej, mrtvej a jako jeden z hřebů "zeppelinovská" A to tě trochu bolí. V přídavcích došlo nakonec i na vymodlenou letitou hitovku Ani náhodou, tu už nechal Bárta z větší části odzpívat posluchače, které v Metru dělí od muzikantů vzdálenost podané ruky. I tento fakt bezprostřední blízkosti a komunikace výsledné atmosféře pomohl.

Skvělá kapela, dobrý zvuk, výborná atmosféra. Snad budeme mít možnost vidět Dana Bártu s Alicí dříve než za dalších 20 let.

text: Nikola Illeová, foto: Romana Šlapáková

0,00