RECENZE: Návrat Interpol ke kořenům je velkým krokem zpět

Vydáno 14.10.2014 | autor: redakce

Interpol s deskami nespěchají. Od posledního počinu uběhly čtyři roky a čekání to bylo poměrně úmorné - po experimentálněji laděné a nepříliš dobře přijaté eponymní desce Interpol visel otazník nad směrem, kterým se kapela bude dále ubírat. Pro některé proto může být překvapením, že se opět vrací ke kořenům...

RECENZE: Návrat Interpol ke kořenům je velkým krokem zpět RECENZE: Návrat Interpol ke kořenům je velkým krokem zpět

Interpol ElPintorINTERPOL
EL PINTOR
Mystic Production
10 trax / 39:50

Tracklist: All the Rage Back Home, My Desire, Anywhere, Same Town, New Story, My Blue Supreme, Everything Is Wrong, Breaker 1, Ancient Ways, Tidal Wave, Twice as Hard

Interpol se rozhodli nechat komplexní orchestrace s dechovými nástroji za sebou a vrátili se k přímočařejšímu zvuku. Ve své podstatě zní parta kolem Paula Bankse velmi britsky (na to, že jsou z New Yorku...) a vlastně tak trochu jako kapela, která by zároveň mohla stát u vzniku současných britských kytarovek a zároveň by se jednoduše mohla vézt s tímto proudem. A to je tak trochu kámen úrazu.

O El Pintor toho samozřejmě lze říct spoustu dobrého - album má špičkový zvuk podpořený velkými jmény, které se na dokončení alba podíleli - za zmínku stojí například Alan Moulder (produkce a mix NIN, My Bloody Valentine). Zvuk je hluboký, prostorový, trochu špinavý a k temnější hudbě Interpol se krásně hodí. Řemeslně je vše na vysoké úrovni a stejně tak se albu najdou i opravdu povedené písně. Bohužel se ale zdá, jako by kapela vystřílela nejvíc munice v úvodní singlové All the Rage Back Home a na zbytek alba už mnoho další invence nezbylo. Dalšími světlými záblesky jsou Anywhere s chytlavým refrénem a uhánějícím drivem a konec alba příjemně nakopne Tidal Wave, která postupně roste v bombastický finiš.

Pro mnohé stále nepřekonaný debut kapely, Turn on the Bright Lights, ovšem vyšel v roce 2002. Byla to správná deska ve správný moment na správném místě. A ačkoliv se El Pintor vrací k soundu této desky, jsme o dvanáct let dál. Dvanáct let nabitých obrovským množstvím kapel a alb podobného stylu - britpop už sice tolik nefrčí, ale oživování osmdesátkového post-punku inspirovaného Joy Division, ze kterého Interpol také vycházejí, v kurzu poslední dobou je.

Nejde říct, že by El Pintor bylo špatné album. Kdyby všechny písně měly sílu těch několika zmíněných, mohlo by to být jedno z nejpovedenějších alb tohoto roku. Bohužel jako celek je deska tak trochu nudná a příliš usedlá. Desky jako El Pintor už jsme v posledních letech slyšeli možná až mockrát. {vypnoutlink:Rage}

BEST TRAX: All the Rage Back Home, Anywhere, Tidal Wave
ZKUS TAKY: Interpol - Turn on the Bright Lights, Two Door Cinema Club - Beacon, Twilight Sad - Forget the Night Ahead

Jan Čapek