RECENZE: Projekt WAMI přetavil Popelčinu anabázi v poctivý hard rock

Vydáno 09.11.2014 | autor: redakce

Tenhle příběh evokuje pohádku, kterak polský hudební elév ke štěstí a slávě přišel. Jednoho krásného večera předskakoval tehdy patnáctiletý kytarista Igor Gwadera, řečený Iggy, s partou Anti Tank Nun legendám Thin Lizzy a jeho zručnost zaujala ostříleného Marca Mendozu natolik, že posléze ukuli společný projekt WAMI, jehož lesk zvýraznila účast dalších dvou světových es.

RECENZE: Projekt WAMI přetavil Popelčinu anabázi v poctivý hard rock RECENZE: Projekt WAMI přetavil Popelčinu anabázi v poctivý hard rock

WAMI killthekingWAMI

KILL THE KING
Metal Mind
11 trax / 50:47 min

Tracklist: Exodus (The Red Sea Crossing), The Rider, Wild Woman (You Oughta Know), Guardian Of Your Heart, One More For Rock´n´Roll, Heart Of Steel, The Resistance, Young Blood, Get Out Of My Way, Transition, I Don´t Wanna Lose You

Tolik oficiální verze, nicméně zkušenosti skeptika mohou vést k pocitu, že realita nebyla až tak poetická. Již vzhledem k většinovému podílu tvůrčího týmu našich severních sousedů. Promo verze alba autory skladeb tají, avšak nitky vedou právě do Polska ke Gwaderovu patronovi Chilkiewiczovi a bratrům Cugowskim, kteří vedle spousty dalších hostů zároveň obstarali doprovodné kytary a sbory.

Na úvod se zřejmě zavděčili Vinny Appicemu, leč temná "sabbaťárna" Exodus (The Red Sea Crossing) se zbytku nahrávky poněkud vymyká, posléze se odvíjí více v duchu odlehčeného hard rocku s energickým heavy nádechem. Žánrový kodex nařizuje alespoň jednu baladu, tady akustická I Don' Wanna Lose You s tklivým violoncellem kolekci završuje. Naštěstí se ji podařilo ochránit před zbytečným patosem, který by finále utopil v slzách.

Přestože album nezavdává příčiny k zásadním výhradám, přece jen se až příliš úzkostlivě drží osvědčených postupů rockové klasiky. Vzhledem k mládí ústředního protagonisty by jistě neškodilo více progrese či absorpce moderních vlivů. Ač věkem student, mohl by Iggy techniku hry sám vyučovat, jenže Kill The King není účelovým kytarovým kurzem. Gwadera nad svými zkušenějšími spoluhráči příliš nevyčnívá, byť jeho nástroj je pochopitelně všudypřítomný a kde zrovna svižně neriffuje, sází patřičně zakudrnacená sóla. Kapela tak působí velmi kompaktně, i  když díky současným technologiím jednotliví muzikanti ani nenahrávali na jednom kontinentu. Radost je poslouchat Appiceho propracovanou bubenickou kanonádu, Doogie White zas vtiská bravurní instrumentaci lidský prvek stejně dravě, jako dříve v případě kooperace s Malmsteenem.

Zpovykaný svět si žádá velké příběhy a ten projekt WAMI nabízí. Ovšem co je důležité, opírá jej o skutečně dobrou práci. První krok byl učiněn, případné další rozhodně nebudou zbytečné.

BEST TRAX: Exodus (The Red Sea Crossing), Wild Woman (You Oughta Know), Young Blood
ZKUS TAKY: Yngwie Malmsteen - Attack!!, Ritchie Blackmore's Rainbow - Stranger In Us All, Aftershocks - Aftershocks