RECENZE: Erasure hoří dál fialovým plamenem

Vydáno 23.10.2014 | autor: redakce

Jednoho dne se skladatel a zpěvák Vince Clarke rozhodl, že už ho Depeche Mode nebaví a chtěl by zkusit vlastní projekt. Původní idea byla, aby každou jeho píseň nazpíval někdo jiný. Když si však v časopise Melody Maker podal inzerát, odpověděl mu Andy Bell a na duo Erasure bylo na světě. Jejich plodná spolupráce dosud urodila patnáct studiových alb, na to šestnácté si posvítíme.

RECENZE: Erasure hoří dál fialovým plamenem RECENZE: Erasure hoří dál fialovým plamenem

Erasure The Violet FlameERASURE

THE VIOLET FLAME
Mystic production
10 Trax/ 37:46

Tracklist: Dead Of Night. Elevation, Reason, Promises, Be The One, Sacred, Under The Wave, Smoke And Mirrors, Paradise, Stayed A Little Late Tonight

Ačkoliv obal desky připomíná spíš počin osmdesátkové rockové kapely, rozhodně není třeba obav, že by duo padesátníků konvertovalo k jinému hudebnímu stylu. I s aktuální nahrávkou The Violet Flame (deluxe edice desky má skutečně fialovou barvu) si zachovali svou tvář, i když malé ochutnávce současných tanečních trendů přece jen neodolali. Kdo ví, jestli za to může producent desky Richard X nebo jen prostá hudební zvědavost. Vybudovat místo vedle Aviciiho nebo Davida Guetty se ale Erasure rozhodně nechystají.

Clarke a Bell tedy táhnou dámou kupředu v podobě prvního singlu s názvem Elevation, ke kterému je natočen i velmi příjemný ostrovní videoklip. Píseň sama o sobě dupe zmíněné aktuální taneční současností, srší energií z Bellova vokálního projevu a do svých klubových setů by jej mohli mohli zařadit i Dj's na Ibize. Podobně nás může sebrat i refrén písně Sacred.

Zbytek alba se však nese v duchu konce minulého století v kombinaci se současným tanečním zvukem. Poselství nechat plamen téhle muziky stále hořet se naplňuje hned v několika kusech. Úvodní Dead Of Night by měla znít ve všech klubech skoro povinně. Pro Erasure panice a panny je to skvělá motivace doposlouchat album do konce, zkrátka rytmus vystřelující na Měsíc. Zároveň album obsahuje i spoustu emotivních kousků jako např. Be The One. Vkusné použití bicích smyček, arpegiátorů a jiných šikovných věciček, tak jak jej od kapely známe, je cítit v každé písni.

Nechme plamen Erasure hořet dál. Může v něm i v budoucnu zajímavě jiskřit.

BEST TRAX: Dead Of Night, Elevation, Be The One
ZKUS TAKY: VCMG - Ssss, Pet Shop Boys - Behaviour, Seal - System