LIVE: Sympaťák George Ezra z Prahy druhou Budapešť nepostavil

Vydáno 12.11.2014 | autor: redakce

Jeden hit. Budapest. Lepší propagaci si snad ani nemohlo hlavní maďarské město přát. A víc si nepřála ani Praha... Ne, popravdě se zrak všech ve vyprodaném klubu upínal na pódium po celou dobu. Bohužel až příliš urputně.

LIVE: Sympaťák George Ezra z Prahy druhou Budapešť nepostavil LIVE: Sympaťák George Ezra z Prahy druhou Budapešť nepostavil

George Ezra 22

GEORGE EZRA + RAE MORRIS

Lucerna Music Bar, Praha
10.11. 2014

V roli předskokanky se představila zpěvačka Rae Morris, kterou si posluchači "popu, který naše rádia nehrají" spojí prvotně se skupinou Bombay Bicycle Club. Přestože na koncertech hostuje britské kapele rovněž sympatické děvče Liz Lawrence, Rae Morris budou znát fanoušci pouze ze studiových nahrávek. Ačkoliv disponuje příjemným hlasem a její písně, s nimiž se v současnosti snaží prorazit, mají potenciál, na pódiu Lucerna Music Baru příliš neobstála.

Jakýkoliv náznak tanečního rytmu, které její singly mají, rozbila v méně nápadité písničkářství, o které se za pomoci vlastního doprovodu na klávesy snažila. Její panenkovské vzezření s upřímným a pokorným přístupem sice vyloženě nenudil, ale více než k nabuzení na hlavního performera večera sváděly písně k diskusi u sklenky vína, kterou by právě svým vystoupením Rae Morris příjemně podkreslila.

George Ezra 08George Ezra 21

To jednadvacetiletý Angličan George Ezra se pustil do své show s jinou energií. V doprovodu tří muzikantů, kteří byli poprávu vizuálně upozadněni, spustil hned na úvod jeden ze svých singlů Cassy O'. A pak další singl - Listen To The Man, k němuž nedávno natočil videoklip s Ianem McKellenem. A vzápětí další hit Blame It On Me. A kolik že těch známých písní má? Ještě jednu, tu nejznámější, ale tu si nechal logicky na závěr.

Šikovný umělec nemusí hrát setlist podle osvědčených mustrů, ovšem v případě George Ezry se se skládáním pořadí příliš netrefil. Nehledě na fakt, že zvukař se v prvních několika minutách koncertu s optimálním nastavením teprve hledal. Ostatně zvuk nebyl perfektní do konce vystoupení, což ubíralo zejména zpěvákovi, jehož hřejivý hluboký hlas by si posluchač vychutnal nejlépe v čistém provedení. Nejvíce se těmto momentům blížily skladby, při nichž zůstal na pódiu sám nebo doprovodná kapela zvolnila, jako v příjemné písni Barcelona.

George Ezra 14

Zábavný byl i úplný závěr, v němž se hudebníci vybouřili do maximálního hluku s Did You Hear The Rain? To už byla však poslední pětiminutovka téměř hodinové show. Čas na debutujícího zpěváka dostačující, jen ne zcela vyrovnaný. Vyprodaný klub si užily zejména fanynky v prvních řadách, což bylo znát i z hysterického křiku před přídavky.

Na svém živém vystupování bude muset George ještě zapracovat. Je to sice sympaťák, který má atributy oslovit široké publikum, zpěvákovi by však prospěla trocha profesionality. Ale možná ho alespoň třídenní pobyt v Praze inspiruje k dalšímu hitu.

text: Ondřej Bambas, foto: Tomáš Vlach

0,00