Vydáno 19.11.2014 | autor: iREPORT

Stereo MCs v Praze poprvé vystoupili v roce 2003, na což vzpomínáme v našem retro článku. Po stránce atmosféry a zvolených skladeb to byl koncert opravdu dobrý.

RETRO: První pražský koncert Stereo MCs v roce 2003 RETRO: První pražský koncert Stereo MCs v roce 2003

STEREO MCs
Malá sportovní hala, Praha
1.2. 2003

Stereo MCs vystoupili v Praze v rámci podniku tanečního cyklu INSTINKTIVE BEAT jako pětice. Ústřední dvojici Rob Birch (rap & zpěv) a Nick "Head" Hallam (mašinky) doprovázeli bubeník Owen If a dost odvázané a rajcovní vokalistky Angela Murrell a Trisha Lee Kelshall. "Pražská" sestava však zůstala ochuzena o třetí sirénu, Cath Coffey, která je páteří doprovodně vokální trojice a na posledních dvou albech Stereo MCs toho odzpívala nejvíc. Jen pro úplnost – Coffey do Prahy nepřijela kvůli svému zranění nohy (patrně by nevylezla na pódium).

Pokud jste už viděli některé z vystoupení Stereo MCs nebo jste alespoň zhlédli část záznamu jednoho z nich v loňské Noci s Andělem, pak asi víte, že se od sebe jejich koncerty příliš neliší. I tentokrát brixtonští svůj set otevřeli skladbou Traffic z poslední desky Deep Down & Dirty. Angela a Murrel se ve svých sexy army oblečcích vlnily celým pódiem a Rob přebíhal ze strany na stranu, stoupal si na odposlechy a ve svém charakteristickém podřepu gestikuloval jako zlý čaroděj Gargamel. Jako další v pořadí zazněly singly We Belong In This World Together a hlavně notoricky známý Connected, který hned při prvních tónech odpálil v natřískané Malé sportovní hale vlnu nadšení.

Jak se dalo předpokládat, drtivá většina položek koncertního playlistu pocházela z posledních dvou alb Connected a Deep Down & Dirty. Z prvního jsme měli možnost slyšet například Creation, Ground Level nebo Step It Up, z druhé třeba Running, Sofisticated nebo heavy funkovou instrumentálku Graffiti Part 1.  Stereo MCs ale předvedli i některá ze svých ještě starších čísel, například skladbu Elevate My Mind nebo hutnou Bring It On z desky 33-45-78, která po druhém přídavku koncert uzavřela.

Vzhledem k tomu, že Stereo MCs i přes svůj statut živoucích legend taneční hudby nejsou žádné provařené mainstreamové hvězdy, bylo až překvapující, jak bezprostředně a často hned po několika svých prvních tónech pražské publikum reagovalo na i ty méně známé skladby z jejich diskografie. Pražští si první vystoupení Stereo MCs v jejich městě opravdu užívali a taky nebyl důvod, proč by neměli. Kromě toho, že byla v Malé sportovní hale od podlahy dost slušná zima a světelné show nebyla z těch, které by vás posadily na zadek, po stránce atmosféry a zvolených skladeb to byl koncert opravdu dobrý.

Setlist: Traffic, We Belong, Connected, Running, Ground Level,Sophisticated, Deep Down & Dirty, Crossfire, Graffity Part 1, Graffity Part 2, Elevate, Step It Up, Creation, Breeze, Fade Away, Lost In Music, Bring It On

text: Jindřich Hynšt, foto: Jana Kusalová

0,00