LIVE: Lamb neumějí živě naplno využít potenciál studiových desek

Vydáno 03.12.2014 | autor: redakce

Na podzim vydali povedenou desku Backspace Unwind, s níž opět dokázali, že se jich hudební stagnace stále netýká. Nic nového naopak nenabídl koncert v Lucerna Music Baru, kam Lamb dorazili první prosincové úterý.

LIVE: Lamb neumějí živě naplno využít potenciál studiových desek LIVE: Lamb neumějí živě naplno využít potenciál studiových desek


Lamb 26


LAMB
Lucerna Music Bar, Praha
2.12.2014

Že Backcpace Unwind není v jejich diskografii položkou do počtu, naznačilo duo z Manchesteru hned na začátku svého setu. In Binary je jednak skvělý otvírák zmíněné desky, který díky výraznému úvodnímu zvuku rozklíčujete po první vteřině, a podobně euforicky dokáže vyznít i naživo. O mnoho přímočařejší We Fall In Love, možná nejhitovější píseň, kterou kdy Lamb napsali, je zase důstojnou ukázkou jednoduchosti a líbivosti, aniž by však kapela musela opakovat zavedené popové formulky.


Akcent na nové album byl zřejmý: v šestnáctitrackovém koncertním programu patřila celá polovina právě Backcpace Unwind, nedostalo se z něj pouze na dvě skladby. Set jako celek působil hudebně pestře: nechyběly hutné, téměř dubstepové beaty, ani klidné melancholické pasáže (vyjímala se zejména jemná pianovka z aktuální desky As Satellites Go By). Nový materiál však působil jako jediná přidaná hodnota oproti poslednímu koncertu v České republice, toho času začátkem února 2012 v pražském KC Vltavská; jinak se obě vystoupení odehrávala podle totožného scénáře.

Lamb 17

Lamb 16

Povědomí byli už hostující The Ramona Flowers, kteří zahřívali pódium i posledně, nic se nezměnilo ani krátce po půl desáté s příchodem Lamb. Lou Rhodes vplula na pódiu v podobně krémově bílých šatech na způsob antické bohyně, následovaná kolegou Andy Barlowem s odkrytými, potetovanými pažemi.


Ti dva působili jako oheň a voda. Lou se povětšinou jen neznatelně pohupovala u mikrofonu, v první polovině setu neutrousila víc než skromné "Thank you" a soustředila se zejména na svůj hlasový projev, plný hřejivých i tísnivých emocí. V kontrastu k ní Andy od prvních tónů naplno nasával atmosféru ve vyprodaném klubu: poskakoval u pultu s elektronikou a v pauzách mezi písněmi bylo dokonce mezi potleskem slyšet jeho hecování. V závěru koncertu si odskočil k jednoduchým bicím a jeho místo na ten moment obsadil člen týmu (i tuto scénku si pamětníci posledního koncertu možná vybaví).

Lamb 23


Právě zmíněný závěr koncertu, kdy doprovodný muzikant Jon Thorn vyměnil basu za elektrickou kytaru a Andy usedl k několika bubnům, patřil k vrcholům celého večera. Naznačil totiž, co živým vystoupením Lamb chybí nejvíc - živočišnost a bohatší instrumentální prezentace. Naživo totiž Lamb působí spíš jako DJský projekt s hostující vokalistkou, což je vzhledem k pestrosti, hloubce a potenciálu jejich skladeb velká škoda.


text: Petr Adámek, foto: Tomáš Klíma

 

0,00

čtenáři

hlasuj
zavřít