Do Česka dorazila potřetí ve dvou a půl letech. Stále s toutéž deskou. I tak Selah Sue pražskou Roxy dokázala znovu vyprodat a zanechat v ní podobně euforický zážitek jako posledně.

LIVE: Odzbrojující úsměv Selah Sue vyprodal Roxy i podruhé LIVE: Odzbrojující úsměv Selah Sue vyprodal Roxy i podruhé

Selah Sue-5

SELAH SUE

Roxy, Praha
7.12.2014

Selah Sue nikdy nebude globální superhvězda typu Rihanna, Kelly Clarkson nebo Katy Perry. Ne snad, že by na 1. ligu pěvecky neměla; její hlas poznáte mezi stovkami jiných po prvním taktu a charisma by mohla rozdávat v krabicích od banánů. Její smýšlení jde však od začátku kariéry proti hlavnímu proudu. Na prvním místě pro ní byla, je a bude hudba, před dravostí dává přednost pokoře a před líbivými gesty vlastní osobitosti a bezprostřednosti.

Že se nic z výše jmenovaného od její první návštěvy v Česku nezměnilo, dokázaly už první minuty setu - to když na pódium nakráčela sama pouze s kytarou v doprovodu jednoduchého kužele bílého světla, to vše jakoby mimochodem. Divák v klubu si v tu chvíli mohl přijít jako porotce v talentové soutěži, před nímž stojí mladá nezkušená holka, která by chtěla předvést světu, že umí zpívat. Až tak skromně Selah Sue na pódiu působila.

Selah Sue-7

Selah Sue-11

Na nástupce tři roky starého debutu se stále čeká. Reálně tak hrozilo, že ve vyprodané Roxy zazní tentýž setlist jako před dvěma lety, což by - nehledě na zlato, jímž má Selah vystlané své hrdlo - zavánělo zklamáním. Belgická zpěvačka tak musela jít do rizika a zapojit i skladby z čerstvého čtyřpísňového EP a také ty, jež se objeví až na zmíněné albové druhotině. Přestože pro publikum šlo pravděpodobně o první seznámení s novým materiálem, reagovalo nadšeně a několikrát si jednodušší repetetivní pasáže (např. tu v novince I Won't Go For More) zabroukalo společně se zpěvačkou. Nutno dodat, že aktuální bezstarostný singl Alone nebo Daddy, v níž si Selah naživo vypomohla naloopováním svého hlasu, budou tvořit první desce důstojného nástupce.

Selah Sue-28

Největšího úspěchu se pochopitelně dočkaly dva největší hity: Raggamuffin, v němž Selah Sue prokázala (nejen tehdy) svůj raperský um a předvedla, že skromnost nerovná se zakřiknutost, a megahit This World. Právě ve své nejznámější písničce nechala větší instrumentální prostor svým muzikantům, celou skladbu tak protáhla na dvojnásobnou délku a za bouřlivých ovací vygradovala do euforického konce.

Energie, o níž Selah Sue během show často hovořila, v Roxy fungovala na jedničku oběma směry. A podobně nabito jistě bude i při jejím dalším vystoupení, až doveze do Čech novou desku. {vypnoutlink:Sue}

text: Petr Adámek, foto: Rusty Shepherd

0,00