LIVE: Gerard Way okouzlil šarmem, excentrismem a skromností

Vydáno 29.01.2015 | autor: redakce

Gerard Way se v České republice naposledy ukázal před čtyřmi lety, kdy se svou bývalou kapelou My Chemical Romance zazářil s výbušnou show na Rock for People. Nyní se vrátil se sólovým projektem a skromně publiku děkoval za možnost i nadále dělat hudbu.

LIVE: Gerard Way okouzlil šarmem, excentrismem a skromností LIVE: Gerard Way okouzlil šarmem, excentrismem a skromností

Gerard Way 29

GERARD WAY
Lucerna Music Bar, Praha
28. 1. 2015

Víceméně celý večer provázela neobvyklá kombinace excentrismu, šarmu a skromnosti. Už předkapela Nothing But Thieves předvedla energickou show, postavenou především na silných písních a suverénním, zábavném a upřímném projevu včech členů kapely a publikum se odvděčilo vřelým přijetím. O této mladé kapele, která se i přes pouhé jedno vydané EP pyšní například supportem Twin Atlantic na nedávném britském turné, ještě zajisté uslyšíme.

Doprovodná kapela Gerarda Waye předvedla notnou dávku profesionality a odvedla výborný výkon. Muzikanti si show evidentně užívali, bylo ale jasné, že se snaží nestrhávat na sebe pozornost a dávají především prostor svému frontmanovi. Ten během koncertu sálal šarmem a místy i zdravou dávkou excentrismu, udržoval přátelský a téměř intimní kontakt i s početným publikem a příliš se nezabýval umělým vyvoláváním reakcí - těch se mu dostávalo samo od sebe. Čas mezi písněmi tak věnoval spíše upřímnému děkování a krátkým komentářům k problémům dospívajících, především depresím. Vyjádřil také podporu transgender komunitě. Nejednalo se ale o hrané okázalé proslovy, publikum se spíše setkalo se starostlivým miláčkem dospívajících davů, který se rozhodl svůj kult osobnosti využít k šíření pozitní zprávy a podpory.

Gerard Way 31

Gerard Way 24

Jelikož Gerard začal svou sólovou dráhu teprve nedávno první deskou Hesitant Alien, nemá k dispozici příliš materiálu, ze kterého by mohl set stavět. Publikum se dočkalo celého alba s překvapením v podobě procítěné klavírní balady a krátkého jamu před Get The Gang Together. Přídavek patřil coveru Snakedriver od Jesus and the Mary Chain, což k Gerardově devadesátkami protknuté hudbě pasovalo výtečně. Bohužel se ale zdá, že některé písně naživo úplně nefungují, setlist místy působil lehce nevyrovnaně, jako by kapela jela jen napůl a vzápětí u dalšího kousku úplně otočila a vydala ze sebe strhující maximum - za všechny lze zmínit fantastické Drugstore Parfume a Brother. Show bohužel také trpěla na nedotažený zvuk, který některé písně táhl dolů.

Gerard Way 30

Lásku k hudbě Gerard Way vyznal již deskou Hesitant Alien. Nyní ji nejen přivezl ukázat naživo, ale navíc ji i vylepšil o upřímnou lásku ke svým fanouškům. A jelikož slíbil, že se do Prahy vrátí s novým albem, je vzhledem k hudebnímu potenciálu téměř jisté, že další koncert bude s přívalem nových písní ještě lepší. A snad se lépe povede i ten zvuk.

Setlist: The Bureau, Action Cat, Zero Zero, Millions, Juarez, Drugstore Perfume,T elevision All the Time, Brother, Get the Gang Together, How It's Going to Be, Maya the Psychic, No Shows, Snakedriver (cover The Jesus and Mary Chain)

text: Jan Čapek, foto: Tomáš Klíma

0,00