LIVE: Autorské čtení Milostných dopisů Metronomy. Magie...

Vydáno 12.03.2015 | autor: redakce

Ohlédnutí za koncertem Metronomy v Lucerna Music Baru v prosinci 2011 se vyloženě nabízí. U nás tehdy neznámý ansámbl vedený Josephem Mountem unášel hravým synth-popem převážně cizojazyčné publikum - z našinců je znal málokdo.

LIVE: Autorské čtení Milostných dopisů Metronomy. Magie... LIVE: Autorské čtení Milostných dopisů Metronomy. Magie...

metronomy live08

METRONOMY

Lucerna Music Bar, Praha
11.3. 2015

Energickou, třebaže skromnou show se v paměti mnohých Metronomy zaháčkovali v podsložce s názvem "v budoucnu určitě zopakovat", a tak bylo jen otázkou trpělivosti vyčkat, než do hlavního města dorazí znovu.

Stalo se, po třech letech na témže místě. Publikum se obměnilo. Krapet mu povyrostly vousy a češtinou tlačilo příslušníky cizích národností do kouta se stejnou převahou, jakou měl první dvě kola při zápasu s Rockym Balboou Ivan Drago.

metronomy live21

metronomy live24

Pohled na tancující siluety je pochopitelně spíš ojedinělý: hudebně je nejnovější album Love Letters syrovější, kdežto pocitově o poznání intimnější. Odklon od líbivého synth-popu směrem k fúzi neústupného psychedelického rocku s prvky soulu je věc, na kterou si bude třeba zvykat. Nehledě na to, zda se k četbě Milostných dopisů noříte skrze sluchátka nebo se rozhodnete zavítat na jejich autorské čtení, jisté je jedno: dát na frak The English Riviera bude jako ukousnout, rozžvýkat a polknout sousto z hodně tvrdého krajíce chleba.

Podstatné přesto je, že Metronomy v sobě pořád nesou magii, kvůli níž stojí za to stát v řadě, táhnoucí se od klubu až po stánek s pizzou ve Vodičkově ulici. Těžko říct, čím to je - jestli zábavně variabilním playlistem, který sahá až k jejich kytarové prvotině, nebo snad tou roztomile vysokou fistulí, jíž Olugbenga Adelekan dráždí mozkové závity na hranici snesitelnosti, ale která je v celkovém kontextu zvláštnosti Metronomy vlastně vcelku obyčejná.

metronomy live05

Naživo zkrátka stojí za to. Odzpívat si The Look a počkat na nezdolnou sílu basové linie, která prořízne monotónní první třetinu písničky je stejná paráda, jako se nechat unášet lechtivými představami, které vám v I'm Aquarius podsouvá v pomocných vokálech Anna Prior. Navrch jeden bonus - z aktuální studiovky se to moc vyposlouchat nedá, ale je doopravdy fajn, že snaha Metronomy udržet si úspěch ve sféře alternativního popu novým přístupem, se obejde bez ambiciózního snažílkovství.

I pro tohle pochopení je super obohatit domácí poslech návštěvou koncertu.

text: Adam Vrána, foto: Jitka Říhová

0,00