Majáles: Almužna pro študáky?

Vydáno 15.05.2007 | autor: redakce

Studentské oslavy jara šlo strávit mnoha způsoby: studijně se státnicemi za chrbátem, uvolněně s lahví v ruce, intelektuálně s knihou v parku nebo hudebně s tunami prachu na Majálesu 2007.

Majáles: Almužna pro študáky? Majáles: Almužna pro študáky?

MAJÁLES
1.-2. 5. Výstaviště Incheba, Praha

Loňský ročník Majálesu se zhroutil v základech hlavně organizačně, prostor s nedomyšleně vyřešeným přesunem mezi pódii byl letos nahrazen třemi scénami, gentlemanskými spojovacími chodníčky, spoustou stánků s jídlem a pitivem, minimem front a kvalitním toi toi městečkem. Za 250 korunek tak studenti a přátelé jara dostali bohatý program se zahraničními „legendami“, spoustu sluníčka a otázku k zamyšlení.

Tři žánrově vyvážené scény s tuzemskou hudební „high society“ a nostalgické úderky (Dog Eat Dog, Clawfinger) přitáhly přes 25 000 lidí, což je na jednu stranu úspěch, ale vzhledem k ceně vstupného se není čemu divit. Dramaturgie festivalu šikovně propojila několik hudebních stylů (ska, hip hop, drum and bass) v monolitní celek a chytře tak pokryla širokou cílovou skupinu. Shodou okolností se podařil i jeden excelentní kousek – po několika letech se na jednom pódiu setkaly legendy českého hip hopu WWW a PSH.

Kdyby chtěl někdo vyšťourat chyby, dalo by se jich naservírovat hned několik (špatná organizace u vchodu, časový harmonogram koncertů atd.). Ambicióznost celého projektu, minimální reklamní „masírka“ uvnitř areálu a solidní, i když velmi opatrný a nijak inovátorský line-up nicméně do budoucna slibují zajímavou tradici, střetávající sice zaběhnuté kapely s nutnou festivalovou vatou, zato s minimální finanční zátěží pro fanoušky, kteří tak dostanou za málo peněz tuny muziky. A to hlavně v dnešní době potěší vždycky.

text Marek Pros foto Chemik

Podívejte se na Majáles Chemikovým objektivem přímo zde.

0,00