Rock for People: TOP 5 momentů druhého dne

Vydáno 06.06.2015 | autor: redakce

Druhý den královehradeckého Rock for People přilákal mnohem více lidí, než den předchozí. Aby ne, když večer okupovali hlavní pódium Limp Bizkit a Faith No More. Samozřejmě to ale nebylo to jediné, na co se návštěvníci mohli těšit. Mimo jiné třeba na Hollywood Undead, We Are Harlot či Three Days Grace.

Rock for People: TOP 5 momentů druhého dne Rock for People: TOP 5 momentů druhého dne

RfP-LimpBizkit-09 www.klapper.czOČEKÁVANÍ LIMP BIZKIT, NEOČEKÁVANÝ PRŮMĚR

Limp Bizkit byli avizováni jako druhý nejvýznamněší headliner celého festivalu. Rozhodně k tomu měli skvělé předpoklady: věrnou fanouškovskou základnu, velké pódium s vybavením i známé songy. Jejich vystoupení nicméně působilo jaksi unaveně -  skoro jako pouhá reklama na super koncert. Hity jako Rollin', či Take a Look Around měly potřebný drive, avšak většinu setu přerušovala všelijaká intra, promluvy a zbytečné dlouhé prostoje. Show kazily také projekce vedle pódia. Neustálé rozostření, záběry na nohy a nepodstatné věci příliš dobře nezapůsobily. Co naopak stálo za potlesk, byl kostým kytaristy Wese Borlanda, který se tentokrát v županu a kloboučku vysmíval spořádaným americkým gentlemanům 70. let.

rock for people-26

VYPSANÉ FIXE STAČÍ K RADOSTI MÁLO

Už tradičním zástupcem domácí scény na Rock for People bývá Vypsaná fiXa. Zpěvák Márdi s bubeníkem Pítrsem si dali nejprve unplugged na malé stagei a potom v kompletní sestavě na velkém pódiu. Fanoušci je nezklamali a jako tradičně utvořili kvalitní zázemí, které by Vypsané fiXe mohla závidět leckterá zahraniční kapela. Kromě Mejlovy nové kytary přibyla na scéně ještě jedna novinka, a to zbrusu nová plachta s nápisem "FIXA". To, že to byla vlastně jenom popsaná papírová A4 sotva někomu vadilo. Tím spíš, když se Márdi přiznal, že ten den má narozeniny. K čemuž s humorem sobě vlastním přisoudil i to, proč byla hradecká edice festivalu přesunuta právě na toto datum.

RfP-HollywoodUndead-10 www.klapper.czKONEČNĚ SE DOSTALO I HLAVNÍ RFP STAGE

Zatímco celý čtvrtek největší stage festivalu pouze problikávala, v pátek ji obsadila první jména. Jako první zahráli američtí stoner-rockeři Rad Fang, později je vystřídali Hollywood Undead, kteří svým rapcorem nepochybně skvěle navnadili diváky na jedny z headlinerů festivalu, Limp Bizkit. Všem kapelám velká stage seděla, nikdo se tam neztrácel a každý měl dost místa. To platilo i v případě největších tahounů dne, Faith No More.

RfP-WeAreHarlot-03 www.klapper.czWE ARE HARLOT: KAPELA HVĚZDNÉHO SOUNDU, KTERÁ SI PO SOBĚ UKLÍZÍ SAMA

Ve čtvrtek na Rock for People zahráli Asking Alexandria s novým zpěvákem. Ten starý však na festival dorazil také - o den později zahrál se svým novým projektem We Are Harlot. Jako důvod odchodu původně uvedl, že zkrátka chtěl dělat jiný styl. A skutečně - Danny Worsnop i celá kapela hrála v duchu glam rockových a hardrockových kapel 70. let. Fanoušci Asking Alexandria možná mohli být trochu zklamaní, ale milovníci tradiční rockové hudby sotva. We Are Harlot vystupovali sebevědomě, tím spíš bylo s podivem, že pak kapela sama spolupracovala při úklidu stage. Samozřejmě vyjma Dannyho.

RfP-Areal3-01 www.klapper.czS VĚTŠÍ NÁVŠTĚVNOSTÍ, PLNĚJŠÍ ŽLÁBKY A FRONTY

Jak se dalo očekávat na hlavní taháky festivalu dorazilo mnohem více lidí, než tomu bylo ve čtvrtek. Podle organizátorů bylo v pátek v areálu zhruba 22 tisíc lidí. Tento fakt měl logicky za následek fronty: u sprch, u stánků s pivem, u atrakcí, i plné žlábky na mytí a pytle na odpadky, které až přetékaly. Oproti ostatním ročníkům však zdaleka nešlo o nijak zásadní problém, a to je letos areál výrazně měnší než jindy.

text: Jan Mareš, foto: Petr Klapper, Čestmír Jíra

0,00