LIVE: ...And You Will Know Us By The Trail Of Dead s drivem, i tentokrát nedoceněni

Vydáno 08.06.2015 | autor: Ondřej Bambas

...And You Will Know Us By The Trail Of Dead slaví dvacet let existence a svou bohatou historii přijeli připomenout i českým fanouškům. V Praze jsme kapelu měli možnost již několikrát vidět, ani tentokrát ovšem nedokázala zaplnit klub. Jejich nedocenění je u nás možná ještě o něco větší než v zahraničí a je to ohromná škoda. I tentokrát to v klubu šlapalo.

LIVE: ...And You Will Know Us By The Trail Of Dead s drivem, i tentokrát nedoceněni LIVE: ...And You Will Know Us By The Trail Of Dead s drivem, i tentokrát nedoceněni

trail of dead 04

...AND YOU WILL KNOW US BY THE TRAIL OF DEAD

Futurum Music Club, Praha
7. 6. 2015

Poslední návštěva ...And You Will Know Us By The Trail Of Dead (dále pouze Trail Of Dead) se datuje k roku 2009. Tehdy přihlíželo vystoupení v Roxy pár lidí a přestože pánové v čele s Conradem Kellym a Jasonem Reecem předvedli energické vystoupení, už tehdy bylo poznat, že v České republice velkou kariéru neudělají.

Tehdy se ukázali v šestičlenné sestavě, kdy byly součástí backlineu také klávesy a dvojice bicích. Nyní na pódiu stáli pouze čtyři hudebníci a celá show byla postavená na hlučných kytarách. Že je rozumnější použít ten večer špunty do uší, bylo jasné už předskakujícím The Drain. Trail Of Dead se do toho opřeli zostra hned od začátku a set nekompromisně odpálili Will You Smile Again For Me. Do nejúspěšnějšího songu šli s takovou vervou, že se v zápalu hry vytratila lehkost, s níž úvodní riff kytaristé nahráli. Na druhou stranu tím předznamenali, v jakém tempu se celý set bude odehrávat. A nezpomalili ani při novějších věcech z poslední desky IX (The Lie Without A Liar), ani když došlo na vůbec první věci (A Perfect Teenhood, Totally Natural). Při náloži, kterou do obecenstva valili, se tak občas vytratila i jemná poetičnost, kterou obsahuje například závěr známé Caterwaul.

trail of dead 03

trail of dead 02

Jak se zdálo, v sále to však nikomu nevadilo a pár fanoušků se pustilo i do zběsilého řádění a společně se zpěvákem Conradem potili trika. Jeho tričko zůstalo nakonec suché jen na spodním lemu a když vybrnkával záverečnou Relative Ways, v decentním osvětlení bylo vidět, jak tahy rukou na zem odstříkávají obří kapky potu. Drive dodávali show také Jamie s Jasonem, kteří se poměrně pravidelně střídali za bicími a druhou kytarou. Baskytarista Autry si zase několikrát během vystoupení odběhnul vedle pódia k technikovi na krátký pokec nebo na panáka vodky na posilněnou.

Celkově si čtveřice pražskou zastávku užila a Praze prokázala, že za dvacet let dokázala natočit spoustu kvalitního materiálu. Ve výsledku došlo jen na osekaný průřez a turné působí dojmem užít si zase večery na příjemných místech. Přestože tak nečiní s přístupem podobným Pearl Jam, kteří jsou schopni odehrát i přes třicet songů, svou nevýřečnost kompenzují neskutečným zápalem posunujícím koncert do kategorie punkových. Ani ten však nevyburcoval návštěvníky k větší interakci, kterou by si Trail Of Dead zasloužili. U nás budou mít místo pouze v srdcích několika jedinců.

text: Ondřej Bambas, foto: Jan Kuča

0,00