LIVE: Kiss dali O2 Areně lekci, jak se dělá hard rock

Vydáno 09.06.2015 | autor: redakce

Kiss bývají často kritizováni kvůli přílišné komercializaci, pozérství a monumentální show. Všechny tyto věci by ale nestačily pro hvězdnou kariéru trvající přes čtyřicet let, kdyby za nimi nebyl poctivý rock'n'roll - Kiss při včerejším pražském koncertě dokázali, že ho pořád ještě umí zahrát.

LIVE: Kiss dali O2 Areně lekci, jak se dělá hard rock LIVE: Kiss dali O2 Areně lekci, jak se dělá hard rock

Kiss live2015 18

KISS

O2 Arena, Praha
8.6.2105

Po osmé O2 arenu rozpumpovala australská all-star formace The Dead Daisies. Setlist složený z vlastních songů a coverů legendárních kousků kapel jako Led Zeppelin, AC/DC nebo Deep Purple se snažil udržet živou náladu, ale všechna snaha uvést fanoušky do varu vyšla vniveč, když se po jejich setu naplno rozsvítila všechna světla. Alespoň ale vynikly dvě olbřímí standardy Kiss a posléze zvedající se opona s logem kapely.

Když okolo čtvrt na deset světla zhasla a setmělá O2 Areně začala dunět, bylo jasné, že to brzy přijde: po nezbytném proslovu o tom, že fanoušci dostanou tu nejžhavější kapelu na světě, spadla opona a s ohlušujícími ranami z petard, ohňovými efekty a za zvuku Detroit Rock City se část Kiss objevila na pódiu, zatímco Eric Singer se i s bicími začal teprve na rampě snášet dolů.

Kiss live2015 13

Kiss live2015 25

Už od následující Deuce Stanley sice občas ve zpěvu vypadl, ale to byly víceméně jediné hudební nedostatky, které celá show měla (s výjimkou pokaženého intra v Black Diamond, kde se Stanley přehmátl, přestal hrát a nonšalantně obecenstvo poprosil o ještě jeden pokus). Jinak kapela šlapala bezvadně, zejména Tommy Thayer se v roli sólového kytaristy vyšvihl – a to jak při perfektních replikách původních Frehleyho sól, tak při své kytarové exhibici.

Marketingový mozek Simmons-Stanley ví přesně, co fanoušci chtějí, a také jim to umí dát - v hudbě i v show. Nechyběly plamenné sloupy, konfety, dokonalá laserová a světelná show. Členové kapely létaly nad publikem zavěšení na lanech, jezdili nahoru a dolů na hydraulických plošinách, Simmons plival krev a vyplazoval jazyk. Thayer ze svého Les Paula odpaloval rakety stejně jako svého času Space Ace. Stejně tak byl skvěle vyvážený i setlist, který kombinoval jak největší hity z osmdesátkové éry (Creatures of the Night, War Machine, I Love It Loud, Lick It Up), tak i nestárnoucí klasiku z prvních alb (mimo jiné Do You Love Me doprovázenou skvělou koláží retrospektivních fotek, démonickou God Of Thunder, Love Gun a Cold Gin), zato nové skladby byly zastoupeny jen kousky Psycho Circus a Hell or Hallelujah.

Kiss live2015 03

Kouzlo Kiss, které nové a nové generace ponouká k pomalování obličejů při jejich koncertech, spočívá právě ve spojení těchto dvou aspektů – dokonalé rockové show a skvělé hudby; díky nové krvi v o generaci mladších muzikantech jsou koncerty Kiss stále plné energie a nejde jen o pojízdné mauzoleum hasnoucích hvězd. Pravdivý se tak ukázal nejen úvodní proslov, ale i refrén závěrečného přídavku: I wanna rock'n'roll all nite and party every day'!

Setlist: Detroit Rock City, Deuce, Psycho Circus, Creatures of the Night, Do You Love Me, I Love It Loud, War Machine, Hell or Hallelujah, Cold Gin, Lick It Up, God of Thunder, Parasite, Love Gun, Black Diamond, Shout It Out Loud, I Was Made for Lovin' You, Rock and Roll All Nite

text: Jiří Kalous, foto: Petr Tibi

0,00